۱ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83603583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش های پاییز در آذربایجان‌غربی به نصف سال قبل هم نرسید

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش ۷۶.۹ میلی‌متری طی پاییز امسال در استان گفت: این میزان ۵۴ درصد و ۸۹ میلی‌متر کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

کیومرث دانشجو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پاییز سال گذشته ۱۶۶ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده بود.

وی اضافه کرد: میزان بارش‌های پاییزی آذربایجان‌غربی در سال جاری ۲۴ درصد و ۲۴ میلی‌متر کمتر از میانگین بلندمدت برآورد می‌شود که نشان‌دهنده سال کم بارش در این استان است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های پاییزی امسال در سه حوضه دریاچه ارومیه، رود ارس و رود زاب به ترتیب ۵۵، ۵۵ و ۵۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال آینده است، گفت: در سال جاری ۷۵ میلی‌متر بارش در حوضه دریاچه ارومیه، ۵۰ میلی‌متر در حوضه ارس و ۱۷۰ میلی‌متر در حوضه زاب ثبت شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بارش‌های پاییزی امسال در آذرماه اتفاق افتاد که امیدواریم روند افزایشی بارش در پاییز در فصل زمستان نیز ادامه یافته و شاهد بارش خوب زمستانی در استان باشیم.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های با بارش مناسب کشور بوده و متوسط بارش در این استان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر است.

سال گذشته حدود ۵۵۰ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این رقم پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری بسیار کمتر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha