۳ دی ۱۳۹۸، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 83605337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردشت، بارانی‌ترین شهر آذربایجان‌غربی طی پاییز

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با ۱۸۵ میلی‌متر بارندگی، پرباران‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در پاییز امسال بود.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در فصل پاییز امسال سردشت با میانگین بارش ۱۸۵ میلی‌متر، پربارش‌ترین شهرستان‌ استان بود و بارش‌های پاییزی امسال این شهرستان در مقایسه با ۳۹۵ میلی‌متر بارندگی پارسال ۵۳ درصد و در مقایسه با ۲۰۸ میلی‌متر بارندگی نرمال این شهرستان ۱۱ درصد کاهش داشت.

وی افزود: طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلند مدت نیز ۲۸ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: بررسی نمودار بارش‌های پاییزی استان نشان می‌دهد که تکاب با ۱۰۵ میلی‌متر بارندگی تنها شهرستانی است که میزان بارش‌های آن پنج درصد از نرمال بیشتر بوده و در بقیه مناطق استان بارش‌های پاییزی هم از پارسال و هم از نرمال کمتر بود. 

وی با بیان اینکه شهرستان سردشت همچنین با میانگین دمای ۱۱.۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان در پاییز امسال به شمار می‌رفت، افزود: در پاییز امسال دمای هوای در سردشت در مقایسه با میانگین دمای ۱۱.۵ درجه سانتی‌گراد سال قبل سه دهم درجه و در مقایسه با میانگین دمای بلند مدت نیز ۹ دهم درجه سانتی‌گراد افزایش یافت.

«محمدپور» با اشاره به اینکه پاییز امسال چالدران همچنان سردترین شهر استان بود، اضافه کرد: میانگین دمای چالدران در فصل پاییز ۲ سال اخیر تغییری نکرد و این شهر با میانگین دمای ۶.۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود. 

وی گفت: میانگین دمای آذربایجان‌غربی نیز در پاییز امسال ۹.۸ درجه سانتی‌گراد بود که در مقایسه با ۱۰.۳ درجه سانتی‌گراد میانگین دمای پاییز سال قبل نیم درجه سانتی‌گراد کاهش و در مقایسه با ۹.۳ درجه سانتی‌گراد میانگین دمای بلند مدت نیم درجه سانتی‌گراد افزایش داشت. 

رییس اداره هواشناسی مهاباد با بیان اینکه میانگین دمای ارومیه در پاییز امسال ۹.۱ درجه سانتی‌گراد و به میزان ۶ دهم درجه از پارسال کمتر بود، اظهار داشت: در این مدت میانگین دمای هوا مهاباد نیز ۱۰.۷ درجه سانتی‌گراد بود که دمای این شهر نیز هفت دهم درجه در مقایسه با سال قبل کاهش داشت. 

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال غربی کشور بوده که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی بوده و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha