۲ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83605519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ واحد صنعتی آلاینده غرب استان سمنان تعطیل شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۳۵ واحد تصفیه دوم روغن ، ریخته‌گری و ذوب در مناطق غربی استان به دلیل آلایندگی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

امیر عبدوس عصر دوشنبه در گفت گو با ایرنا اظهار داشت: با پایداری آلایندگی جوی، غلظت آلاینده‌های هوا در غرب استان سمنان از اواخر روز جمعه افزایش یافت و از حد مجاز بالاتر رفت و برای مقابله با آلودگی هوا تعدادی از واحدهای آلاینده غرب استان تعطیل شد.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی پایداری جو تا اواسط هفته ، کمیته اضطرار شرایط هوا بر تعطیلی واحدهای آلاینده در گرمسار و ایوانکی واقع در غرب استان سمنان رای داد.
عبدوس بیان کرد: غلظت ذرات دو و نیم میکرونی در گرمسار و ایوانکی ، هم اکنون ۹۰ تا ۱۰۰ است و براساس اعلام هواشناسی پیش‌بینی می‌شود از روز سه‌شنبه از شدت آلودگی هوا کاسته شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان تاکید کرد: بر اساس قانون ، واحدهای آلاینده به سازمان امور مالیاتی معرفی و مشمول جریمه یک درصد فروش می شوند و در صورتی که آلایندگی واحد رفع نشود به دستگاه قضا معرفی می شوند.
وی یادآور شد: آذر امسال برای نخستین بار در استان سمنان در سال‌های اخیر ، به علت افزایش غلظت آلاینده های جوی ، مدارس تعطیل شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: اکنون در بیشتر استان‌های همجوار سمنان نظیر تهران ، مرکزی و قم به علت آلودگی هوا مدارس تعطیل شدند.
عبدوس ابراز داشت: یکی از دلایل افزایش غلظت آلاینده های جوی در سمنان در آذر امسال وزش باد از سمت غرب و ورود آلاینده های استان های همجوار به سمنان است.
نیمه نخست امسال ۴۱ واحد صنعتی استان به عنوان صنایع آلاینده محیط زیست معرفی شد.
۲ پایگاه سنجش آلایندگی هوا در استان سمنان در گرمسار و سمنان وجود دارد که پایگاه سنجش در شهر سمنان اکنون غیرفعال است.

اخبار مرتبط