۳ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83605781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی کاهش یافت

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83605781
قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- قیمت گوشت مرغ کشتارروز در خراسان شمالی که دیروز هر کیلوگرم با بهای ۱۳۱ هزار ریال عرضه می‌شد امروز با کاهش هزار ریالی در بازار این استان به ۱۳۰ هزار ریال رسید.

رییس اتحادیه مرغ فروشان و قصابان بجنورد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: گوشت گرم مرغ،  از ۲ ماه پیش با قیمت مصوب و بعضا کمتر از آن، در فروشگاه‌ها عرضه می‌شد اما روز گذشته با افزایشی نسبی، به هر کیلوگرم ۱۳۱ هزار ریال رسیده است.  

قاسم حسین زاده اظهار داشت: البته قیمت این محصول، امروز با هزار ریال کاهش به ۱۳۰ هزار ریال در هر کیلوگرم رسیده است.  

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم گفت: گوشت مرغ، از دو ماه پیش با قیمت مصوب ۱۲۹ هزار ریال و بعضا، پایین‌تر از این نرخ در استان عرضه می‌ شد.

امین قربانی با اشاره به اینکه قیمت این کالای پروتئینی در دو ماه گذشته به ۱۱۵ هزار ریال هم رسیده است، اظهار داشت: با توجه به ممنوع شدن خروج مرغ زنده از استان، پیش بینی می شود که قیمت گوشت گرم مرغ نیز تعدیل شده و افزایش نیابد.  

وی خاطرنشان کرد: خروج مرغ زنده از خراسان شمالی از روز پنجشنبه هفته گذشته، به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در شب یلدا، ممنوع شده بود.

قربانی با بیان اینکه بخش زیادی از نیاز استان به گوشت مرغ از خارج استان تامین می شود، گفت: استان گلستان، مرغ زنده را با قیمت بیشتری به خراسان شمالی عرضه کرده است و همین امر، علت افزایش نسبی قیمت این محصول در استان شده است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: افزایش قیمتی در مرغ زنده سالن های مرغداری استان نداشته ایم اما چون مرغ زنده از استان گلستان با قیمت بیشتری خریداری شد، گوشت استحصالی هم گران تر، عرضه شده است.

مسوولان می گویند قیمت گوشت مرغ، بسته به عرضه و تقاضا دارد، اما تلاش شده است تا این محصول با قیمت مصوب عرضه شود.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می شود.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha