تبعیت مسوولان از رهبر انقلاب مطالبه خانواده شهدا است

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: خانواده شهیدان از همه ما مطالبه و انتظار دارند و رضایت آنها نیز تبعیت مسوولان از مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز سه‌شنبه در اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی کنگره یکهزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان اظهارداشت: در وصیت‎ همه شهیدان پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام اسلامی بوده است و برای اینکه گزندی به اسلام و انقلاب وارد نشود، همه باید عامل به این وصیت‌نامه‌ها باشیم.

وی ادامه داد: رضایت خانواده شهیدان دفاع مقدس این است که از نظام اسلامی حمایت کنیم و اجازه ندهیم دشمنان اسلام و قرآن، گزندی به این انقلاب بزنند.

امام جمعه بندرعباس گفت: در همه دوران‌ها فتنه‌جویان به دنبال فتنه‌انگیزی و آسیب به اسلام بوده‌اند، اما برای حفظ ارزش‌هایمان باید کاری کنیم که فرهنگ ایثار و شهادت ماندگار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده ابرازداشت: مجموع طلبه‌های حوزه علمیه استان هرمزگان در دوران هشت سال دفاع مقدس شاید به ۱۵۰ طلبه نمی‌رسید که افزون بر ۹۰نفر آن‌ها به جبهه رفتند و همزمان نیز درس‌های این حوزه تعطیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به شهادت ۳۲ طلبه شهید استان هرمزگان در دفاع مقدس، این شهدا را برگ زرینی درکارنامه روحانیت این استان دانست.

عبادی‌زاده گفت: شهیدان طلاب پرچمداران انقلاب اسلامی هستند که در راه اسلام و انقلاب جان خود را تقدیم کردند و امروز نیز جامعه روحانیت ما در سراسر این استان راه همان شهدا را ادامه خواهند داد.

وی در بخش دیگری به کلام خداوند خطاب به خانواده شهدا از کتاب مجمع البیان مرحوم طبرسی اشاره کرد و بیان داشت: خداوند در کلام خود به خانواده‌های شهدا توصیه کرده است که به خاطر از دست دادن فرزندانتان نگران نباشید زیرا من جانشین شهید شما هستم.

امام جمعه بندرعباس افزود: براساس پیام دوم خدای متعال در این کتاب خطاب به مسوولان آمده که هرکس موجبات رضایت خانواده شهدا را به دست آورد، من(خدا) را راضی کرده است.

وی دراین باره بیان‌داشت: خدا در این پیام باز گفته است که هرکس دل خانواده شهیدی را به درد بیاورد و اذیت کند، من(خدا) را اذیت کرده و خشم من را فراهم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: در بحث شهید و شهادت سخن از صبر بی‌معناست، بلکه سخن از شکر باید به میان آورد، زیرا مقام شهادت جایگاه‌ شکر خداست و این منطق شهید و خانواده‌های شهداست.

عبادی‌زاده با بیان اینکه وقتی شهادت با علم و دانش عجین شود، زیباست، به این سخن پیامبراکرم(ص) اشاره کرد که؛ ۳ گروه پیامبران، عالمان ربانی و شهدا در روز قیامت شفاعت‌کننده هستند، اشاره کرد.

امام جمعه بندرعباس هم‌چنین با بیان اینکه عالم شهید ۲ مقام برای شفاعت دارد، بیان داشت: شفاعت علم شهید و مقام شهادت بسیار مقام والایی است.

وی در پایان ضمن توصیه به روحانیت به حفظ راه شهدا، یادآور شد: تا زمانی که فرهنگ شهید و شهادت و روح مقاومت و ایثار در جامعه باشد، دشمن نمی‌تواند به اسلام و انقلاب ما ضربه بزند.

اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی کنگره یکهزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان با اجرای نمایش، گروه سرود جنت‌البقیع از شهرستان قشم و تجلیل شهدای روحانی این استان همراه بود.

کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان استان هرمزگان در راستای تجلیل از مقام شهیدان استان هرمزگان به عنوان سرو قامتان و خورشیدهای همیشه تابانی که نور پروفروغ آنها مسیر را به سمت نور و روشنایی روشن می‌کنند، پنج‌شنبه پنجم دی‌ماه با پیام مقام معظم رهبری در مسجد جامع بندرعباس پایان می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha