اعتراض فلسطین به نام جعلی «یهودا و سامره» بر «کرانه باختری» از سوی پمپئو

تهران - ایرنا - وزارت خارجه فلسطین امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اقدام اخیر «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا را در اطلاق نام جعلی «یهودا و سامره» بر منطقه «کرانه باختری رود اردن» و تاکید وی بر ضرورت ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیسیتی در این منطقه، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، وزارت خارجه فلسطین سخنان پمپئو در خصوص ساخت شهرک های جدید صهیونیستی در کرانه باختری و تاکید وی بر غیرقانونی نبودن این اقدام را محکوم و آن را تکرار ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تغییر تاریخ و جغرافیای فلسطین دانست.

این بیانیه افزود که پومپئو به این حد هم اکتفا نکرده بلکه از همه طرف ها خواسته با پذیرش تغییرات اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین به ویژه در قدس اشغالی با آن همچون یک واقعیت غیرقابل انکار رفتار کنند.

وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد که سخنان مایک پمپئو، فاشیستی و نژادپرستانه بوده و انکار حقوق فلسطینیان در سرزمین خود و انکار حقیقتی چند هزارساله در این منطقه است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به تازگی اعلام کرد که دولت ترامپ «پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها» اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.

وی افزوده بود که دولت ترامپ سیاست اتخاذ شده در دوره «باراک اوباما» رییس جمهوری پیشین این کشور در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را تغییر می‌دهد.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ شش‌ روزه در سال ۱۹۶۷ با کشورهای مصر، سوریه و اردن، مناطقی از جمله قدس شرقی و کرانه غربی رود اردن را به تصرف خود درآورد و بلافاصله ساخت شهرک‌ در این مناطق را آغاز کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶(آذر ۹۵) یا صدور قطعنامه ۲۳۳۴ از اسرائیل خواست برنامه‌های شهرک ‌سازی در مناطق اشغالی را پایان دهد.

رژیم صهیونیستی تاکنون بارها با حمایت امریکا و استفاده از وتو این کشور در شورای امنیت سازمان ملل درخواست ها از سوی طرف های مختلف از جمله اتحادیه اروپا را برای پایان دادن به  توسعه طلبی ها و جنایت های خود علیه مردم فلسطین را نادیده گرفته است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha