۴ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1822
کد خبر: 83607961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد پدیده جوی غالب مناطق شرقی و شمالی کرمان است

کرمان - ایرنا - کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان گفت: نقشه‌های هواشناسی برای مناطق شرقی و شمالی این استان از فردا(پنجشنبه) تا شنبه (۷دیماه) افزایش سرعت وزش باد را نشان می‎دهد.

مریم سلاجقه روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از لحاظ هواشناسی آلودگی هوا مشاهده نمی‌شود افزود:  امروز(چهارشنبه) در سطح استان جوی آرام حاکم است.

 وی با بیان اینکه هوای صبح امروز(چهارشنبه) شهر کرمان چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است تصریح کرد: امروز شهربابک با ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر به عنوان سردترین و منوجان با ۲۴ درجه سانتی گراد گرم‌ترین هوای استان را داشته‎اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های فصلی وضعیت بارش در دیماه نرمال و بهمن اندکی کمتر از نرمال خواهد بود گفت: از نظر دمایی نیز میانگین دمای هوای کشور در فصل زمستان از یک تا ۲ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و با اینکه میانگین دما در دی ماه به طور نسبی متعادل است اما با برخی نوسانات هفتگی همراه است.

سلاجقه بیان داشت: میانگین دما در ماه‌های بهمن و اسفند بیش از نرمال است و در فرودین ۹۹ با قدری تعدیل بین نیم تا یک درجه سانتی گراد بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی به کشاورزان هشدار داد: با توجه به این شرایط جوی رنگ‌آمیزی تنه درختان مثمر و غیرمثمر تا ارتفاع یک متری با رنگ‌های آب پایه جهت کاهش خسارت سرما و حمله آفات و بیماری انجام شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان ادامه داد:عملیات چال‌کود در باغات کوچک به بعد از رفع خطر یخبندان زمستانه موکول شود و در باغات بزرگ و با خاک سنگین به شرط فراهم بودن شرایط بلامانع است.

سلاجقه توصیه کرد: کشاورزان نیز به پوشاندن پاجوش‌های خرما و بستن نهال‌های کوچک اقدام کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha