۶ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83610157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حزب الله ، دولت آینده لبنان را تایید می کند

۶ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۴۲
کد خبر: 83610157
حزب الله ، دولت آینده لبنان را تایید می کند

بیروت - ایرنا - «محمد عمرو» مسوول حزب الله در منطقه جبل و شمال لبنان امروز (جمعه) گفت: حزب الله هیات دولت آینده به ریاست «حسان دیاب» را که پاکدست و مستقل می داند، تایید خواهد کرد.

وی پس از دیدار با «بشاره پطرس الراعی» رهبر مسیحیان لبنان در منطقه بِکِرکی در شرق بیروت به خبرنگاران گفت: قصد و برنامه ی دولت آینده نجات لبنان از بحران اقتصادی و مالی، هم چنین اصلاح وضع اجتماعی  و معیشتی و پشتیبانی از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی این کشور است.

عمرو که در صدر هیاتی از حزب الله برای تبریک سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی نزد رهبر مسیحیان مارونی لبنان رفته بود، تاکید کرد: این کشور به دولتی کارآمد، متخصص و مستقل احتیاج دارد که به همه ی لبنانی ها تعلق داشته باشد و هدفش خدمت رسانی به کل شهروندان باشد.

وی در پاسخ به پرسشی تاکید کرد: حزب الله نام هیچ شخصیتی را به عنوان یکی از وزیران دولت آینده به دیاب نداده است اما این دولت پاکدست ، یکدست و از یک جریان و طایفه نخواهد بود.

مسوول حزب الله در منطقه ی جبل و شمال لبنان اظهار کرد: ما برای «سعد حریری» نخست وزیر مستعفی احترام قائلیم و اصرار کردیم که او برای بار سوم ، دولت تشکیل دهد اما عذرخواهی کرد و از نامزدی مجدد پست نخست وزیری انصراف داد.

۱۲ روز پس از آن که قشرهای گوناگون مردم لبنان به ویژه کارگران، جوانان و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به بیکاری، فساد، گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی و کافی نبودن حقوق، تظاهرات، تجمع و تحصن  کردند سعد حریری هفتم آبان گذشته از ریاست دولت استعفا کرد.

وی ۲۷ آذر ماه از نامزدی نخست وزیری لبنان انصراف داد و یک روز بعد «میشل عون» رییس جمهوری لبنان حسان دیاب را مامور تشکیل کابینه کرد.

محمد عمرو هم چنین گفت: در این دیدار، رهبر مسیحیان لبنان نیز نسبت به دولت آینده خوشبین بود و نگاه مثبت به رییس دولت داشته و اطمینان دارد که قادر است لبنان را از بحران نجات دهد.

قرار است حسان دیاب ظرف روزهای آینده دولت کوچک (مرکب از ۱۸ تا ۲۰ وزیر)، مستقل و فن سالار خود را تشکیل دهد و برای گرفتن رای اعتماد به مجلس لبنان معرفی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha