تکلیف موسسات قرآنی را مشخص کنید

تهران- ایرنا- برخی از مدیران تشکلهای قرآنی کشور خواستار تعیین تکلیف موسسات قرآنی از سوی نهادهای متولی ادغام تشکل‌های زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی شدند.

اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و مدیران عامل اتحادیه‌های مدغم استانی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از تعلل برخی نهادها برای نهایی کردن فرآیند ادغام اتحادیه کشوری انتقاد کردند.

طی سه دهه اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به منظور ساماندهی و حمایت مادی و معنوی از موسسات و تشکل‌های قرآنی اقدام به راه اندازی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت و اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کردند تا ضمن کاهش تصدی گری دولتی، از این طریق حمایت از موسسات و برنامه ریزی قرآنی مردمی به سهولت انجام پذیرفته و در عین حال از حجم مراجعات اداری به این دستگاه ها کاسته شود.

پس از گسترش موسسات و بالا رفتن سطح انتظار جامعه، در راستای ایجاد انسجام و وحدت رویه قرار بر این شد تا این اتحادیه ها در هم ادغام شوند که پس از برگزاری صدها جلسه کارشناسی و بررسی اساسنامه ها سرانجام مقرر شد تا شورای توسعه فرهنگ قرآنی مسئول تکمیل روند ادغام اتحادیه ها باشد.

در بیانیه مدیران عامل اتحادیه مدغم استانی آمده است که به علت عدم پیگیری امور مربوطه از سوی دبیرخانه این شورا و پیگیری نکردن اتحادیه تشکل های قرآن و عترت برخی از نیروهای قرآنی مردمی ضمن اعتراض به این مساله بیانیه ای را در ششم مرداد سال جاری  صادر کرده و خواستار فرایند اجرایی ادغام موسسات ظرف سه ماه شدند.

حالا پنج ماه از اعتراض برخی مدیران جامعه قرآنی می گذرد و اعضای هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت کشور و مدیران عامل اتحادیه های مدغم استانی به نمایندگی از هزاران موسسه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، خواستار اعاده پرونده ادغام به صحن شورای توسعه فرهنگ قرآنی و رسیدگی شدند.

صادرکنندگان این بیانیه از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده اند تا دستور بازگشت پرونده ادغام را به شورای توسعه فرهنگ قرآنی صادر کند و با هماهنگی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در هیئت هماهنگی صدور مجوز موسسات مردمی، مسئولیت و مأموریت های قرآنی را از طریق معاونین و مدیران ادارات کل استانها، به ویژه معاونت قرآن و عترت، به اتحادیه مدغم کشوری و اتحادیه های مدغم استانی ارجاع دهد.

در این بیانیه همچنین از فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی خواسته شده تا ضمن پیگیری بحث بودجه های قرآنی، پیگیر فرآیند پایانی ادغام از دستگاه های ذیربط و به ویژه رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha