۷ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83610541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس هیات امنایی رتبه‌بندی می‌شوند

زنجان - ایرنا - رییس اداره توسعه و نظارت بر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس هیات امنایی رتبه‌بندی می‌شوند و آنهایی که حد نصاب لازم را کسب نکنند از جمع مدارس هیأت امنایی حذف شده و به حالت عادی باز می‌گردند.

امید روحی روز شنبه در گردهمایی مدیران مدارس هیات امنایی استان زنجان افزود:  شکل‌گیری مدارس هیأت امنایی مدارس در حقیقت برگرفته از اصلاح ماده ۱۱ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال ۸۳ بود که در شورای عالی آموزش و پرورش به تایید رسید.

وی هدف از هیات امنایی شدن مدارس را،  استفاده از مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی مردم در اداره مدرسه عنوان کرد و گفت: مشارکت اقتصادی در مرتبه بعدی اهداف فعالیت این مدارس قرار دارد.

این مسؤول با اشاره به آیین‌نامه مدارس هیات امنایی نیز گفت: این نوع مدارس فرصت خوبی برای ارتقای مسائل آموزش و پرورش هستند و باید بر اساس آیین نامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی این وزارتخانه حرکت کنند.

روحی اضافه کرد: مدارس هیأت امنایی منابع مالی خود را از طریق اعتبارات دولت، هدایا و کمک‌های مردمی داوطلبانه در خارج از فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان در چارچوب مقررات ابلاغی آموزش و پرورش دریافت می‌کنند و سیاست فعلی وزارت آموزش و پرورش، توسعه کمی مدارس هیأت امنایی نیست، بلکه هدف بهبود و سامان یافتن وضع موجود است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین شرط تبدیل شدن یک مدرسه عادی به هیات امنایی این است که آن مدرسه واجد شرایط لازم باشد و شورای مدرسه پس از بررسی‌های لازم، برای هیأت امنایی شدن داوطلب شود.

رییس اداره توسعه و نظارت بر امور شوراهای آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هدف مدارس هیأت امنایی استفاده از مشارکت‌های مردمی برای خودگردان کردن مدرسه است، یعنی یک مدرسه کاملا عادی و کاملا معمولی که مدیریت آن متفاوت است و افرادی در آنجا حضور دارند که می‌توانند در فرآیند تحصیلی و تربیتی فرزندان نقش‌آفرین باشند.

این مسؤول، با بیان اینکه روسای هیات امنای این مدارس نقش مهمی در افزایش روحیه مشارکت‌پذیری اولیا در مدارس دارند، ابراز امیدواری کرد، اعضای هیات امنا بتوانند کمک کار و کمک حال خوبی برای مدیران مدارس باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha