۷ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 83610796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساز و کار واحد برای برگزاری مناسبت‌ها ضروری است

بیرجند - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: باید روند و ساز و کار مناسبی برای انسجام بخشی بین فعالیت‌های دستگاه‌های عضو ستاد نظام جامع تبلیغ و برگزاری مناسبت‌های انقلابی ایجاد شود.

حجت الاسلام احمد ملایی روز شنبه در دیدار دست اندرکاران ستاد بزرگداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: اگر این روند و وحدت رویه در برگزاری مراسم به شکل نظام مند ایجاد شود به عنوان مثال باید بدانیم برای راهپیمایی نهم دی سال آینده چه روندی باید سپری شود.

وی اظهار داشت: حوزه تبیینی در ستادهای مراسم انقلابی دو دسته است که یک بخش نهادهایی مثل مدارس و دانشگاه‌ها بوده و نهادهایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علیمه هم بخش دیگر این دستگاه‌ها هستند که همه اعلام آمادگی کامل دارند این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها باید منسجم شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: خبرنگاران و عکاسان از اینکه امکانات سخت افزاری برای تهیه تصویر مناسب در اختیار ندارند، گلایه‌مند هستند و نمی‌توانند حضور پرشکوه مردم را پوشش مناسب دهیم که برای رفع این مشکل از خانه مطبوعات خراسان جنوبی دعوت شد و فرمانداری و شهرداری بیرجند هم اعلام آمادگی کردند تا امکانات موردنیاز خبرنگاران مثل بالابر و غیره را در اختیار آنها قرار دهند.

وی ادامه داد: تا وقتی که دشمن هست، فتنه‌گری هم وجود دارد و مقام معظم رهبری می‌فرمایند خطوط کاری دشمن درآمیختن حق و باطل و سیاه‌نمایی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه است.

وی گفت: راهپیمایی ۹ دی و مراسم بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت صبح دوشنبه از محل مسجد امام حسین (ع) پس از سخنرانی مسوول کشوری شروع و به سمت خیابان شهید تیمورپور برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: اقدامات خوب و شایسته‌ای در مدت دو سال گذشته برای بصیرت افزایی و روشنگری در بعضی حوزه ها انجام شده و گاهی شاهدیم دستاوردهای نظام مورد بی مهری قرار می‌گیرد و احساس تکلیف شد تا بعضی مسائل را تبیین کنیم.

حجت‌ الاسلام احمد رضایی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار کامل و جامع است و محوریت تبیین گری براساس بیانیه است و مبلغانی رتبه بندی و سامان دهی شده‌اند که براساس اولویت موضوعی و زمانی فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: تبیین مقطعی نخواهد بود و در حال نیازسنجی هستیم تا ببینیم مشکل خاص یک فضا چیست و براساس آن مشکل اقدام به اعزام مبلغ می‌کنیم.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌ جنوبی هم گفت: ۲ سال است که نظام جامع تبلیغ خراسان جنوبی تشکیل شده که حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی استان عضو این نظام هستند و کارگروهی با عنوان تهیه محتوا برای اعزام مبلغ ایجاد شده است که مبلغان توانمند شناسایی شده و آموزش دیده‌اند که به تناسب نیازها اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام محسن مشرفی افزود: اگر سازمان تبلیغات اسلامی استان برای تامین مبلغ به همکاری نیاز داشته باشد، می‌تواند از ظرفیت هادیان سیاسی سپاه پاسداران و استادان حوزه علمیه و دانشگاه استفاده کند.

وی اظهار داشت: ستاد نظام جامع تبلیغ هم با عنوان قرارگاه فرهنگی و با نظارت و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان به کار خود ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha