۸ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 83611077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 کودکان آذربایجان‌غربی ۲۰ عنوان بین‌المللی کسب کردند

مهاباد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: اعضای این کانون امسال با درخشش در مسابقات علمی، فرهنگی و هنری بین‌المللی توانستند ۲۰ عنوان (جایزه) را در این مسابقه‌ها کسب کنند.

جواد زاهدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی این تعداد جایزه را با درخشش در مسابقات بین‌المللی کشورهای ژاپن، اسپانیا، بلاروس، چک و ازبکستان کسب کردند.

وی اضافه کرد: در بین شهرستان‌های استان، ماکو و مهاباد هر کدام با کسب چهار عنوان برتر بین‌المللی در جایگاه نخست قرار دارند و مابقی عنوان‌ها نیز توسط اعضای کانون دیگر شهرستان‌ها کسب شده است.

وی با اشاره به موفقیت اعضای کانون در مسابقات ملی نیز گفت: اعضای کانون امسال توانستند در جشنواره‌های علمی، فرهنگی و ادبی کشور نیز ۱۴ عنوان (جایزه) ملی را به دست بیاورند.

«زاهدی»، افزود: امسال برای نخستین بار مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی ارومیه برگزار شد و یکی از مربیان کانون (مرکز شماره ۲ مهاباد) به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری چندین جشنواره استانی در سال جاری نیز گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره استانی سرود با حضور ۲۰۰ سرودخوان، جشنواره هنرهای نمایشی، مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی و جشنواره ادبی برگزار شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی چهار انجمن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی افزود: امسال انجمن‌های ادبی با عنوان آفرینش، هنرهای نمایشی، قصه‌گویی و انجمن سرود در کانون راه‌اندازی شده است. 

زاهدی اضافه کرد: امسال اولین موزه تخصصی کودک کشور نیز در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد که شامل بخش‌های متنوع از جمله توانمندی‌های نجوم، حیات دایناسورهای، کارگاه داستان و قصه، اشیا تاریخی و دست‌سازهای کودکان در زمینه عروسک و سفالی است.  

وی با اشاره تصویب راه‌اندازی مرکز علوم و نجوم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه نیز افزود: این مرکز دارای بخش‌های متنوع شامل کارگاه علوم، فیزیک، علوم‌زیست، آسمان‌نما، رصدخانه و ... خواهد بود و در پارک ملت ارومیه امسال احداث می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: راه‌اندازی این مرکز در استان می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح علمی اعضای کانون، رابطه علمی کانون با مراکز علمی و دانشگاهی آذربایجان‌غربی بویژه در زمینه مسایل نجوم و رصد رویدادهای نجومی را افزایش دهد.

زاهدی افزود: اکنون محور فعالیت‌های این کانون بر روی مراکز سیار متمرکز شده و مربیان این مراکز سیار با استفاده از یک دستگاه خودرو به مناطق مختلف، با بیش از  ۱۰ هزار جلد کتاب و تجهیزات کامل به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون هشت مرکز سیار روستایی در شهرستان‌های ارومیه، تکاب و اشنویه راه‌اندازی شده است که هر مرکز سیار می‌تواند دانش‌آموزان ۲۰ روستا را به طور کامل زیرپوشش قرار دهد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی دارای ۲۳ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار و چهار کتابخانه پستی است و هم‌اکنون دارای ۲۲ هزار عضو ثابت بوده و کتابخانه تخصصی آن دارای ۳۰۰ هزار جلد کتاب تخصصی کودک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha