حوزه گردشگری هرمزگان ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی دارد

بندرعباس- ایرنا- استان هرمزگان با توجبه برخورداری از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری، مستعد اجرای برنامه‌های بزرگ به منظور جذب گردشگر و ایجاد اشتغال است.

استاندار هرمزگان ظهر شنبه در دیدار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: در حال حاضر برای جذب ۱۰ میلیون گردشگر در هرمزگان هدف گذاری و برنامه ریزی شده و براساس این سیاست برنامه ها در حال اجرا است.

فریدون همتی بیان داشت: در حوزه گردشگری دریایی، ساحلی و جزایر هرمزگان برنامه ها و پروژه‌های متعدد برای جذب گردشگر به ویژه در جزایر هرمز و لارک در حال انجام است.

وی تاکید کرد: حمایت از بخش خصوصی جهت فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از جمله سیاست‌های مهم در هرمزگان است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هرمزگان، ادامه داد: وجود گردشگران داخلی و خارجی در استان در فصل‌های پاییز و بهار گواه فرصت خوب سرمایه گذاری در بخش گردشگری در این استان است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد دهکده‌های گردشگری در جزایر استان هرمزگان از برنامه‌های پیش رو و هدف‌گذاری ما در بخش گردشگری است.

همتی تصریح کرد: در حال حاضر یک کشتی بزرگ تفریحی و گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مجتمع کشتی سازی بندرعباس در حال ساخت است.

هرمزگان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ بسیاری در بخش‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی است ؛ظرفیت‌هایی همانند تالاب‌های بین المللی، ارتفاعات کوه‌هایی همانند گنو، هماگ و نیان، سواحل و آب‌های نیلگون خلیج فارس که می‌تواند بسیاری از گردشگران علاقمند به این مباحث را روانه این بخش از خاک ایران کهن کند.

طولانی‌ترین نوار ساحلی کشور با ۹۰۰ کیلومتر، وجود جنگل‌های روییده در دریا به نام حرا، جزیره‌های زیبا که برخی پناهگاه حیات وحش اند، همسایگی کوهستان و دریا و دشت در این استان به همراه اشکال مختلف فرسایش‌های آبی و بادی هرمزگان را تبدیل به یکی از استان‌های خیال انگیز برای گردش و تفریح کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha