۸ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 83612489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فشار هدفمند اروپا به تشکیلات خودگردان برای برگزاری انتخابات

تهران- ایرنا- روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی نوشت که کشورهای اروپایی به منظور تامین اهداف خود رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را برای برگزاری انتخابات پارلمانیتحت فشار قرار داده اند.

اتحادیه اروپا پس از دولت آمریکا که کمک های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین انجام می داد، به اصلی ترین حامی مالی این تشکیلات تبدیل شده است .

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه اروپایی نوشت که اروپا پیام بسیار واضحی را در مورد لزوم برگزاری انتخابات به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابلاغ کرده است.

این منبع با اشاره به اهداف اروپا از جمله پیشرفت راه حل دو دولتی و توسعه نهادهای دموکراتیک فلسطین، گفت: برخی در اروپا می گویند چرا این همه پول پرداخت می کنیم در حالیکه اهداف ما به نتیجه نمی رسد.

تشکیلات خودگردان فلسطینی از سال ۲۰۰۶ به این سو انتخابات پارلمانی برگزار نکرده است و عباس از سال ۲۰۰۵ ریاست تشکیلات خودگردان را بر عهده دارد.  

یک مقام فلسطینی اعلام کرد، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شخصا بر تلاش برای برگزاری انتخابات در دیدار با عباس درجریان نشست برلین در ماه اوت تاکید کرده است.

به گفته این مقام فلسطینی، مرکل به رئیس تشکیلات خودگردان گفته است، "از زمان انتخاب تو در سال ۲۰۰۵ من ۴ بار انتخاب شده ام."

مقامات فلسطینی و سخنگوی دفتر نمایندگی آلمان در رام الله از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده اند.

اتحادیه اروپا در سال های اخیر صدها میلیون دلار به فلسطین اعطا کرده است و آمار سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۰۰ میلیون دلار است.

منبع آگاه اروپایی افزود: دیپلمات های انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا با محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان اوایل هفته پیش دیدار کردند و به وی گفتند که تشکیلات خودگردان نیاز به اقدامات بیشتری برای برگزاری انتخابات دارد.

منبع آگاه فلسطینی نیز این دیدار را تایید کرده است.

محمود عباس در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر اعلام کرد که خواستار برگزاری انتخابات عمومی در آینده ای نزدیک است.

وی از آن زمان چندین بار با "حنا ناصر" رئیس کمیته مرکزی انتخابات برای برگزاری انتخابات گفتگو کرده است. حماس نیز برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده است.

"احمد مجدلانی" وزیر امور اجتماعی تشکیلات خودگردان معتقد است که اتحادیه اروپا فلسطینی ها را برای انتخابات تحت فشار نمی گذارد بلکه آنها را برای انجام این کار تشویق می کنند.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت، این مساله پنهان نیست که اروپایی همانند ما خواستار برگزاری انتخابات هستند.

حماس با برگزاری گزینشی انتخابات توسط تشکیلات خودگردان فلسطین مخالف است. جنبش حماس اعلام کرده است که این گروه در صورتی موافق برگزاری انتخابات توسط تشکیلات خودگردان است که در تمام بخش‌های فلسطین شامل قدس، نوار غزه و کرانه باختری رود اردن عملی شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۱۲ تصمیم به برگزاری گزینشی انتخابات شهرداری‌ها در کرانه باختری و عدم اجرای آن در غزه گرفت که موجب اعتراض حماس و تحریم انتخابات از سوی این جنبش شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha