۱۲ دی ۱۳۹۸، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83613139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌ میلیون دلار لوازم خانگی از اراک صادر شد

۱۲ دی ۱۳۹۸، ۷:۵۳
کد خبر: 83613139
یک‌ میلیون دلار لوازم خانگی از اراک صادر شد

اراک - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک‌ میلیون دلار انواع لوازم خانگی امسال به همت بخش خصوصی تولید از اراک به نقاط مختلف جهان صادر شد.

«محمدرضا حاجی‌پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این محصولات صادراتی شامل انواع اجاق‌گاز و یخچال و فریزر بودکه به کشورهای عراق و افغانستان صادر شد.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی در افغانستان دفتر ثابت راه‌اندازی کرده و بازار این کشور را با وجود رقبای بزرگ ترکیه‌ای در تسخیر خود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: محصولات صادراتی با نشان تجاری «آنتیک» از این واحد خصوصی به کشورهای منطقه صادر می‌شود و برندسازی و کیفیت اولویت این شرکت است.

حاجی پور بیان کرد: این شرکت عنوان صادرکننده موفق استان مرکزی را در سال جاری به‌دست آورده است و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در این واحد با جدیت دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: میزان صادرات لوازم خانگی این شرکت در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است که برای سال جاری نیز ۲ میلیون دلار صادرات هدفگذاری شده است.

حاجی‌پور با بیان اینکه صادرات لوازم خانگی ارزش افزوده بسیاری نسبت به صادرات مواد خام دارد، اظهار داشت: مواد اولیه محصولات این واحد تولیدی از شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی شازند تامین می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha