«سائرون» خواستار بررسی تجاوز آمریکا در مجلس عراق شد

بغداد - ایرنا - فراکسیون سائرون مورد حمایت مقتدا صدر روز دوشنبه در بیانیه ای خواستار گنجاندن موضوع بررسی تجاوز نظامی آمریکا علیه عراق در نشست مجلس این کشور شد.

«سلام الشمری» معاون سائرون با قرائت بیانیه ای این فراکسیون عمده مجلس عراق همچنین از دولت خواست است که در مورد این حمله یا تکرار حملات دیگر آمریکا موضع روشن و شفاف بگیرد.
وی اعلام کرد که هدف قرار دادن تیپ 45 الحشد الشعبی (بسیج مردمی) بخشی از مجموعه تجاوز آمریکا علیه حاکمیت، امنیت و ثبات عراق است.

در بیانیه سائرون از رییس مجلس خواسته شده تا بند «تجاوز به اردوگاه بسیج مردمی» را در جلسه امروز بگنجاند تا قانون ویژه ای برای اخراج نیروهای خارجی و آمریکایی در عراق مصوب شود.
الشمری افزود: هدف قرار دادن مکرر مردم و نیروهای امنیتی عراق باید با موضع قاطع و ملی یکپارچه محکوم شود و دولت باید همان گونه که این تجاوز خشم مردم را از همه طیف ها و گروه ها برانگیخت، موضعی روشن را در مورد این حملات اتخاذ کند که این درخواست همه عراقی ها است.
 حمله هوایی شامگاه یکشنبه امریکا به سه مقر تیپ 45 الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار دهها کشته و زخمی برجا گذشت.

لحظاتی پس از این حمله، مردم، مسؤولان، شخصیت‌های سیاسی و دینی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور را محکوم کردند.

به دنبال این حمله «برهم صالح» رییس جمهوری عراق در تماس تلفنی با کاردار سفارت آمریکا، اقدام واشنگتن علیه مقر الحشد الشعبی را محکوم کرد.

وی گفت که حملات آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در استان الانبار، نقض حاکمیت عراق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha