۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83614596
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نظم در انتشار نشریات محلی کردستان راستی‌آزمایی می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه حوزه رسانه در استان فعال‌تر شده و به سامان بهتری نسبت به قبل رسیده است، گفت: نظم در انتشار نشریات محلی در استان راستی‌آزمایی می‌شود.

عبید رستمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور ساماندهی و نظارت بر اجرای صحیح دستوالعمل ها وآیین نامه‌های حوزه رسانه که از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و ابلاغ می‌شود دو کارگروه تخصصی با عنوان ساماندهی و توزیع آگهی‌ها و بررسی نشریات محلی با حضور نمایندگان تام الاختیار خانه مطبوعات و انجمن صنفی نشریات محلی هر ماه دو نوبت تشکیل می‌شود.

وی افزود: در جلسات این کار گروه ضمن تاکید بر اجرای صحیح آخرین دستوالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی، تصمیم گرفتیم آمار آگهی‌های توزیع شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر بارگذاری بر روی سامانه جامع رسانه‌های کشور در پرتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز هر سه ماه یک بار اطلاع رسانی و شفاف سازی شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص توزیع آگهی‌ها براساس «دستوالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی» که در سال۹۷ اجرایی و ابلاغ شده است، گفت: نشریاتی که «نظم در انتشار» آنها زیر ۵۰ درصد باشد و نشریات و روزنامه‌های سراسری که توزیع آنها در استان‌ها کمتر از ۵۰ نسخه و در ۱۷ استان سراسر کشور توزیع نشوند، آگهی تعلق نخواهد گرفت.

رستمی یادآور شد: در خصوص راستی آزمایی این بخش ضمن درج  نظم در انتشار نشریات محلی در سامانه جامع رسانه های کشور به آدرس http://www.e-rasaneh.ir،  اکیپی متشکل از بازرسان خانه مطبوعات و کارشناسان اداره کل در مراکز توزیع روزنامه ها و نشریات سراسری نسبت به راستی آزمایی ارسال ۵۰ نسخه از هر روزنامه دارای نمایندگی  به استان کردستان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد : قرار براین بوده است که انجمن صنفی نشریات محلی جلسات منظمی با حضور صاحب نظران و کارشناسان و مدیران مسئول نشریات محلی استان به منظور بررسی نشریات محلی برگزار کند تا مشکلات و مسائل نشریات محلی در کارگروه‌های تخصصی ساماندهی نشریات محلی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون فرهنگی ورسانه‌­ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان افزود: هدف از تمام جلسات کارگروه‌های ساماندهی و توزیع آگهی‌ها و هم و غم حوزه رسانه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی رعایت عدالت در توزیع آگهی و اعتماد سازی در رسانه‌ها و همچنین تنویر افکار عمومی و شفاف سازی اطلاعات حوزه رسانه است، بدون شک این امر بدون حضور نمایندگان خانه مطبوعات و انجمن صنفی نشریات محلی محقق نخواهد شد.

در حال حاضر ۱۱۴ رسانه چاپی، برخط و غیر برخط در استان کردستان دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است که از این  تعداد ۸۳ عنوان بصورت چاپی، ۲۴ عنوان به طور برخط(خبرگزاری و پایگاههای خبری) و ۷ عنوان غیر برخط که بصورت فصلنامههای الکترونیکی در سطح استان وکشور فعالیت رسانهای دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha