تحقیق و تفحص از بدهی شهرداری تهران کلید خورد

تهران- ایرنا- طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیرامون بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی این نهاد در نشست علنی امروز سه شنبه شورای اسلامی پایتخت به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، امروز سه شنبه در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه خود،طرح اصلاح مصوبه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیرامون بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی را در دستور قرار دادند.

بهاره آروین سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این طرح گفت: ۱۷ نفر امضاکننده این طرح در صحن شورای شهر تهران بودند.

وی گفت: این طرح طبق قانون به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد و کمیسیون در سه نوبت از شهردار تهران گزارش درخواست کرد.

آروین،  بررسی و مقایسه تطبیقی عملکرد مدیریت کنونی شهرداری در موضوع بدهی‌ها، بررسی بدهی‌های شهرداری اعم از مناطق و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته تا شهریور ۹۶، میزان انطباق این بدهی‌ها با مجوزهای شورای شهر و بررسی مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی را از جمله موارد درخواست‌شده از شهرداری تهران عنوان کرد.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: در سال های گذشته از بابت بدهی‌ها مجموعا دو مشکل جدی متوجه شهرداری تهران بوده است.

وی یکی از مشکلات را حدود 30 هزار میلیارد تومان بدهی‌هایی دانست که ثبت و ضبط نشده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود:  تاثیر بدهی‌های معوق و لطمه های دیگری که از این بابت به شهرداری وارد شده است نیز باید مورد بررسی قرار گیرد..

آروین افزود: بدهی معوق به معنای از دست رفتن اعتبار شهرداری برای اخذ وام‌های بعدی است.

وی ادامه داد: از آنجا که به دلیل ماموریت‌های شهرداری این گزارش در اولویت قرار نمی‌گرفت، در کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد شورای شهر تهران به موضوع ورود کند و امیدواریم اعضا با این تصمیم موافقت کنند.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۲۰ رای موافق با این طرح موافقت کردند و تحقیق و تفحص را کلید زدند.

به گزارش ایرنا مصوبات شورای اسلامی شهر تهران باید برای تایید و ابلاغ به فرمانداری تهران ارسال شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha