«هانا» یک بازی با فرایند سرگرمی است و کودک هنگام بازی در حالیکه مهارتهای شناختیِ خود را تقویت میکند، موجب تسریع و تعمیق روندِ یادگیری آن میشود؛ و از همه مهمتر، موجب بهبود و تغییرِ پایهای میگردد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای؛ این بازی دارای ویژگیهای تقویت مهارتهای شناختی کودکان، مطابق آموزههای روانشناسی، کاربردی و چندجانبهنگر، ارائه بازخورد و گزارش، افزایش آگاهی والدین، اقتصادی، اثربخش و سرگرمکننده است.
همچنین، پس از آنکه کودک مراحلِ بازی را طی میکند،« اَپلیکیشن بازیِ هانا» یک گزارش اولیه از توانمندیهای کودک و مؤلفههایی که نیاز به تقویت دارد به خانوادهها میدهد. پس از ارائه اولین گزارش، خانوادهها نسبت به وضعیت شناختیِ کودکشان آگاهی مییابند.
طبق گفتهی سازندگان بازی، کودک بیآنکه متوجه شود مدتها زمان خود را صرف بازی میکند، اما در پشت ماجرا به لطف بازی، کودک مشغول مهارتهای شناختی است. «هانا» بر پایه رابطه بین روانشناسی و تکنولوژی میباشد و آموزههای روان شناسی را به شکلی متفاوت در اختیار مردم قرار میدهد. به اعتقاد زینب سادات جهرمی یکی از طراحان بازی و عضو گروه بازیسازی سرو هانا؛ این پروژه میتواند تاثیر بسزایی در اکوسیستم بازیهای رایانهای ایجاد کند و خدمات نوین برای روانشناسی کودک باشد. خدماتی که از لحاظ زمانی و هزینهای مقرون به صرفه است.
مهدی زاهدی یکی از طراحان بازی گفت: هانا در حال حاضر شامل ۳۰۰۰ سؤال است که توسط روانشناسهای متخصص طراحی شده و در پروژه بعدی به این سوالات اضافه خواهد شد. زمانی که کودک بازی میکند ما در پشت صحنه تمامی عملکرد بچه را مورد بررسی قرار میدهیم. ۱۷ نوع تایپ یا راههای مواجه کودک با بازی قرار دارد که باعث خسته نشدن کودک در زمان تعامل با بازی میشود که اهمیت بسیاری دارد.
نظر شما