ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی با بهره‌برداری از فاز توسعه کارخانجات نساجی خوی

ارومیه-ایرنا- فرماندار خوی گفت: با بهره‌برداری از فاز توسعه کارخانجات نساجی این شهرستان برای ۱۰۰ جوان جویای کار شغل ایجاد می‌شود.

سیدمحمد عابدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح توسعه کارخانجات نساجی شامل احداث و تجهیز بخش رنگرزی این کارخانجات است که روزانه ۴۰ هزار مترمربع از پارچه‌های خام تولیدی را رنگرزی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: کارخانه نساجی خوی ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ تولید و رنگرزی داراست و برای پیشرفت بیشتر به همکاری بیش از بیش مسوولان این کارخانه و مدیران شهرستانی نیاز دارد.

وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در فاز توسعه این کارخانجات، گفت: یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل آورده شخصی سرمایه‌گذار برای توسعه کارخانه نساجی خوی سرمایه‌گذاری و فاز توسعه آن با ۱۲ هزار مترمربع مساحت احداث می‌شود.

وی بر ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی در جهت ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در خوی تاکید کرد و افزود: در این واحد تولیدی هم اکنون در ۲ خط تولید ریسندگی و بافندگی بیش از ۴۵۰ نفر مشغول به کار هستند.

فرماندار خوی بیان کرد: عمده محصولات تولیدی فاز توسعه این واحد انواع شلوار، پیراهن و کاپشن جین است و بازارهای هدف شامل بازارهای داخلی و خارجی از جمله کشورهای عراق، ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان خواهد بود.

کارخانجات نساجی خوی در سال ۱۳۶۳ به منظور تولید سالانه ۴۳ هزار تن نخ و ۱۰ میلیون متر پارچه راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۸۰ درصد ظرفیت تولید واحد بافندگی این کارخانه به تولید پارچه‌های جین اختصاص داده شده‌است؛ این واحد با ۱۰۰ هکتار وسعت دارای چهار خط ریسندگی، رنگرزی و بافندگی و تولید پارچه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha