۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1829
کد خبر: 83618550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت حاج قاسم سلیمانی، مبارزه علیه استکبار را وارد مرحله جدیدی کرد

کرمان - ایرنا - استاد درس خارج از فقه و اصول حوزه علمیه کرمان گفت: خون حاج قاسم سلیمانی، مبارزه بر علیه استکبار جهانی را وارد مرحله جدیدی کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در آئین پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان افزود: خدا خواست و حاج قاسم  از قدم های اول امام و از روزهای آغاز جنگ در صف مقدم بوده است و همه جا از همه جلوتر بود.
وی تاکید کرد: خون حاج قاسم در کنار خون فرمانده حشد الشعبی و بچه های عراق نشان داد که انقلاب علیه استکبار، به تنهایی انقلاب ایران نیست و به منطقه رفت و منطقه زیر چتر انقلاب اسلامی است و اکنون  از مرحله مقدماتی وارد مرحله جدی شده ایم.
وی ادامه داد: عاملان این حادثه بدانند که از امروز باید  دنبال سوراخ بگردند در هیچ نقطه ای از جهان و حتی در داخل خود آمریکا هم امنیت ندارند.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنانی که در فتنه های مختلف از جمله در داعش ، فتنه آبان ماه، نا آرام کردن عراق و.دیگر نقاط جهان اسلام موفق نشدند، به سیم آخر زدند اما ما هیجانی عمل نمی کنیم زیرا ما فرمانده ای داریم که فرماندهی جهان اسلام با دست اوست. 
حجت الاسلام شیخ بهایی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی در نقطه عطف خود، آبرومند دنیا شد، تاکید کرد: امسال فاطمیه در کرمان و ایران با سوگ حاج قاسم سلیمانی آمیخته است و اگر روزی آتش کینه دشمن بدن و صورت حضرت زهرا (س) را سوزاند، امروز نیز آتش کینه دشمن بدن حاج قاسم را سوزاند ولی فاطمیه ما تعطیل نمی شود و د ر این فاطمیه گور استکبار جهانی را خواهیم کند.
وی تاکید کرد: از خون حاج قاسم هزاران حاج قاسم برخواهد خواست.
حجت الاسلام شیخ بهایی تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل، آل سعود و هم پیمانان آنها و نیز نفوذی های داخل و منافقان بدانند که خواب راحت تمام شد و آسودگی تمام شد و هر گوشه این عالم باشید باید از سایه خود هم بترسید زیرا  شمشیر خشم خدا با دست سپاه پاسداران، سپاه قدس، حزب الله، حشد الشعبی، زینبیون، فاطمیون و انصارالله به فرق شما فرود می آید.
این استاد حوزه علمیه گفت: در این نبرد بزرگ علیه طاغوت و طاغوت پرستان همه بایدآماده باشیم و در جبهه درونی خود علیه نفس اکبر بخروشیم.
وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی به اقتصاد مقاومتی نیاز داریم، گفت: در عرصه سیاسی نیز با توجه به در پیش بودن انتخابات به بصیرت نیاز  داریم تا با چشمی باز و حضوری عالمانه و هماهنگ، مجلسی در تراز انقلاب ایجاد  کنیم.
وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی آرزوی شهادت داشت و به آرزوی خود رسید.

رسانه‌های عراقی به نقل از مقام‌های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با ۲ خودرو از فروگاه بین‌المللی بغداد خارج شدند، بامداد امروز(جمعه) هدف قرار گرفتند و هر ۲ شهید شدند.

گفته می‌شود سردار سلیمانی از لبنان وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد شده است.

منابع رسانه‌ای عراق می‌گویند، بالگردهای آمریکایی هر ۲ خودرو را هدف قرار دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

 رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای در پی شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در پیامی اعلام کردند: سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی  در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha