۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83619012
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارتش عراق : حمله آمریکا بر خلاف ماموریت مشخص آنها بود

تهران- ایرنا- فرماندهی مشترک عراق روز جمعه در واکنش به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی تاکید کرد این حمله بر خلاف ماموریت مشخص شده نیروهای آمریکایی در عراق بود.

به گزارش خبرگزاری ملی عراق (نینا)، عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات مشترک ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کرد: این فرماندهی شهادت ابومهدی المهندس جانشین فرمانده الحشد الشعبی را تسلیت می گوید. او شب گذشته در حمله بزدلانه و خائنانه پهپادهای آمریکایی نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد به همراه شماری دیگر از همراهانش به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: ما نقش تاثیرگذار او را در عملیات آزادسازی عراق از دست عناصر تروریستی داعش فراموش نمی کنیم.

عملیات مشترک عرق تاکید کرد که این حمله، نقض آشکار حاکمیت عراق و خروج آمریکا از ماموریت های مشخص شده اش یعنی مبارزه با داعش و حمایت و آموزش نظامی نیروهای عراقی، است.

صبح امروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha