۱۳ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۳۹
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83619316
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

احزاب عربی: محور مقاومت فرمانده بزرگی را از دست داد

بیروت - ایرنا - «کنفرانس احزاب عربی» جمعه شب در بیانیه ای در بیروت اعلان کرد: با شهادت سردار «قاسم سلیمانی» محور مقاومت فرمانده بزرگی را که نام آن با فلسطین و مبارزه با تروریسم گره خورده از دست داد.

در این بیانیه با اشاره به این که خون سردار سلیمانی محور مقاومت را قوی تر و یکپارچه تر خواهد کرد، آمده است: از جمله  دستاوردهای محور مقاومت مبارزه با تروریسم تکفیری و شکست داعش در عراق و از بین رفتن برنامه های آمریکا در سوریه است.

کنفرانس احزاب عربی از ملت های مسلمان خواست مقاومت ملی علیه اشغالگران صهیونیستی و آمریکایی در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق تشکیل دهند.

این کنفرانس در بیانیه اش تاکید کرد: تروریسم دولتی آمریکا، عملیات ترور سردار سلیمانی در بغداد و تجاوز مقام های کاخ سفید به خاک عراق نقض آشکار حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی این کشور است.

در این بیانیه آمده است: این اقدام آمریکا نشانه های سیاسی و نظامی به همراه دارد و علامت آن است که این کشور دیگر به ابزارها و آدم های خود از جمله گروهک های تروریستی تکفیری اعتماد ندارد و به طور مستقیم برای ترور مهم ترین شخصیتی که علیه تروریسم مبارزه کرد و به حضور داعش در عراق و سوریه پایان داد، وارد عمل شده است.

سردار سلیمانی به همراه ۹ فرمانده دیگر از جمله «مهدی المهندس» جانشین فرمانده ی نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسید.

کنفرانس احزاب عربی عملیات تازه تروریستی آمریکا در عراق را اشتباه بزرگ این کشور دانست و بر حق حاکمیت کشورهای عربی و مخالفت با دخالت های کشورهای خارجی در امور داخلی خود و لزوم رویارویی با تجاوزهای آمریکا تاکید کرد.

احزاب عربی نخستین کنفرانس عمومی خود را در سال ۱۹۹۶ میلادی در «امان» پایتخت اردن برگزار کرد و دمشق در سال ۲۰۱۷ نیز میزبان نشست این احزاب بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha