سردار سلیمانی نماد حق‌خواهی مظلومان بود

تهران-ایرنا- دبیرکل حزب سفیران انقلاب اسلامی گفت: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت، حق خواهی مظلومان جهان بود و سربازان بزرگی را تربیت کرد که می‌توانند در نقاط مختلف جهان نماینده عدالتخواهان باشند.

علی دورانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و ایرنا درباره شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سرباز میهن بهترین عنوانی است که می‌توان به این سردار بزرگ نسبت داد، وی پاسدار مرزها و آبروی ایران اسلامی بود.

وی افزود: جانفشانی‌های سردار سلیمانی در اقصی نقاط ایران به نمایندگی از مردم باعث شد تا شخصیت وی برای همیشه در تاریخ جاودانه شود و اسطوره‌ای دست‌نیافتنی باقی بماند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد در واقع سردار شهید سپهبد سلیمانی همیشه برای کودکان سرزمین یک الگو بوده و سردار بی‌همتایی که یاد و نام وی  همواره گرامی خواهد بود.

دورانی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی برای تمام جهان جانفشانی کرده است، یادآورشد: این فرمانده بزرگ در بسیاری از رویدادهای مهم استراتژیک جهان نقش مهم ایفا کرد.

وی با بیان این که سردار سلیمانی در یک اقدام تروریستی و خارج از شئونات اسلامی به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: اهمیت این فرمانده استراتژیک را زمانی می‌توان احساس کرد که دشمن وی یعنی ترامپ که ضعیف‌ترین رییس جمهوری آمریکا است، شخصا فرماندهی شهادت وی را به عهده داشت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: سردار شهید سپهبد سلیمانی مسوولیت خود را بطور کامل انجام داد و بزرگانی را در محورهای مقاومت تربیت کرد که همان راه را ادامه می‌دهند.

دورانی ادامه داد: بی شک راه سپهبد سلیمانی ادامه خواهد یافت و پس از شهادت این بزرگ مرد تاریخ، منطقه و جهان به آنچه که در انتظار بوده نزدیک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهادت حاج قاسم شروع تغییرات اساسی در موقعیت استراتژیک منطقه خواهد بود، بی‌شک در چند ماه پیش رو اتفاقات خوبی به ضرر ظالمان در دنیا پیش می‌آید.

وی افزود: بی شک خون حاج قاسم سلیمانی درخت مقاومت و عدالتخواهی را آبیاری خواهد کرد و رسیدن به اهداف وی با ضریب بیشتری در جهان ادامه می یابد، امید است که مردم ایران و عراق پس از شهادت وی، بیشتر قدردان زحمات این سردار بزرگ باشند.

به گزارش ایرنا، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی این اقدام تروریستی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha