پژوهشگر آمریکایی: ترامپ به عواقب کارهایش نمی‌اندیشد

تهران – ایرنا – ران براون اشتاین تحلیلگر ارشد اندیشکده آتلانتیک آمریکا درارتباط با شهادت سردار قاسم سلیمانی با دستور مستقیم دونالد ترامپ گفت: روسای پشین آمریکا به مراتب هوشمندانه تر و عاقلانه‌تر از ترامپ عمل می‌کردند و به عواقب کار می‌اندیشیدند.

براون اشتاین روز شنبه در باره اقدام تروریستی ۱۳ دی ماه کاخ سفید در بغداد که به شهادت سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس انجامید، به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت : دو رئیس جمهوری دموکرات و جمهوریخواه پیشین ، یکی باراک اوباما و دیگری جرج دبلیو بوش هریک فرصت انجام کارهایی را در ارتباط با ایران داشتند اما هرگز به سمت گزینه های خطرناک مثل آنچه ترامپ مرتکب شد، نرفتند زیرا پیش از آنکه بخواهند دست به اقدامی بزنند، عواقب آن می‌اندیشیدند.

پژوهشگر ارشد اندیشکده آتلانتیک افزود: ترامپ خواسته است با این اقدام خود به هوادارانش نشان دهد که وی پیرو رویه سنتی  روسای جمهوری پیش از خود نیست و اکنون باید شاهد عواقب واقعی آن بود.

براون اشتاین ادامه داد: این (به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی) یکی از بزرگترین بحران های سیاست خارجی دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ است و مشخص نیست که درپس این اقدام چه راهبردی قرار داشته است.

وی در بخش دیگری گفت:  ترامپ ادعا کرده است سردار قاسم سلیمانی قرار بوده تا حمله و اقدامی  بزرگ علیه آمریکا انجام دهد، اما هنوز هیچ وجود ندارد که نشان دهد او تهدیدی فوری برای آمریکا بوده است.

ترامپ یک دروغگو است

این تحلیلگر ارشد سیاسی در ادامه به سی ان ان گفت: ۶۰ درصد آمریکایی ها می گویند که ترامپ فرد صادقی نبوده و قابل اعتماد نیست و تاکنون ۱۰ هزار از دروغ ها و تحریف های وی بعنوان رئیس جمهوری آمریکا محرز شده است.

**اعتماد یکباره به سازمان های جاسوسی آمریکا

اشتاین افزود: نکته دیگر اینکه دولت و شخص ترامپ در سه سال گذشته به کرات سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا را بخصوص بر سر موضوع مداخله روس ها در انتخابات ۲۰۱۶ قابل اعتماد نمی دانست، اما بر سر ترور(شهادت) قاسم سلیمانی یکباره وی تغییر موضوع داد و به مردم آمریکا گفت، توجه داشته باشید، گفت: به ما (دولت وی) اعتماد داشته باشید و بعد گفت به سازمان های اطلاعاتی ما (آمریکا) اعتماد داشته باشید.

انتقاد سیاستمداران آمریکایی از اقدام ترامپ

"کریس مورفی" (Chris Murphy)  سناتور دموکرات از ایالت " کنتیکت " آمریکا در انتقاد از به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در اقدامی ترروریستی به دستور مستقیم دونالد ترامپ به رسانه های آمریکایی گفت: این اقدام همانند آن است که ایرانی ها وزیردفاع آمریکا را هدف قرار دهند و این یک اقدام جنگی است.

شواهدی از تهدید فوری بودن سردار قاسم سلیمانی وجود ندارد

درهمین حال "تام اودال" (Tom Udall) دیگرسناتور دموکرات از ایالت "نیومکزیکو"  در باره اقدام  ۱۳ دی ماه کاخ سفید به سی ان ان گفت: بنابر آنچه  که امروز مرا در جریان این حمله قرار دادند؛  هیچ تهدید فوری در آن ندیدم و تحقیقاتی که از سوی کارکنان زیردست من از دیگر محافل اطلاعاتی آمریکا به عمل آمد هیچگونه شواهدی برای یک تهدید فوری برای آمریکا وجود نداشته است.

***۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha