مقام عراقی : زمان پایان طرحهای آمریکا در منطقه فرا رسیده است

بغداد - ایرنا - عضو دفتر سیاسی گروه مقاومت کتائب حزب الله عراق با اشاره به شهادت سپهد قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی گفت: آمریکایی ها سیاست به شهادت رساندن رهبران مجاهدان را در پیش گرفته اند که نشاندهنده آغاز روند شکست و پایان طرح‌های آمریکا و صهیونیست ها در منطقه است.

سید جاسم الجزائری روز شنبه در  گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بغداد با اعلام این مطلب افزود : محور مقاومت بر اثر رویکرد قاسم سلیمانی بنیانگذار محور مقاومت و شهید حاج مهدی المهندس و همه برادران ، پایدار شده است و ما باید این رویکرد را ادامه دهیم . 

وی افزود: دولت، موسسات دولتی و مجلس عراق باید مسائل را درک کنند که حاکمیت عراق شکسته شد و نباید مقابل این نقص آشکار قوانین بین المللی سکوت کرد و در پاسخ ، در داخل عراق باید مواضع مناسب در قبال این جنایت اتخاذ شود و ما نباید فقط به صحبت کردن بسنده کنیم زیرا شکسته شدن حاکمیت عراق خطر جدی است. 

عضو دفتر سیاسی گروه مقاومت کتائب حزب الله عراق ادامه داد: در قبال این نگرانی جدی و این خطرات، پارلمان ( مجلس ) باید مواضع و قوانین مناسبی اتخاذ کند و قانون اخرج سریع آمریکایی ها از عراق را باسرعت بررسی و تصویب کند. 
وی افزود: از دست دادن زمان، خیانت به خودمان و حاکمیت ملی عراق است و این کار باید از طریق قانونی عملیاتی شود. 
الجزائری با اشاره به اینکه دفتر سیاسی کتائب حزب الله عراق با شجاعت و صراحت حرف خود را بیان می کند و به این ویژگی معروف است، افزود: کتائب حزب الله د ترسی ندارد ، تاریخ آمریکا از این اقدام های زشت زیاد دارد و این تنها به سیاست های ترامپ محدود نمی شود و ما باید مواضع یکسانی در مقابله با این اقدام ها اتخاذ کنیم و این موضوع فقط به شیعه مربوط نمی شود. 
وی بیان کرد: آمریکا اکنون در حالت ترس قرار دارد و ترامپ از لحاظ سیاسی به بن بست رسیده است و این بطور واضح مشخص است و انشاء الله به زودی در اجرای طرح های خود بطور کامل شکست خواهد خورد. 
وی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانشان را به امت اسلام تسلیت گفت و افزود: در حقیقت این مصیبت بزرگی است که امت اسلام و مجاهدان دنیا را عزادار کرد و ما این مصیبت را به ولی امر مسلمین جهان آیت الله خامنه ای و به همه رزمندگان در همه نقاط جهان تسلیت می گوییم . 
وی اضافه کرد: مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج  ابومهدی مهندس ستاره درخشان و حقیقتی پایدار هستند که اکنون در جوار رحمت الهی در آرامش قرار دارند . آنها به آنچه می خواستند رسیدند و آنها سعی بالایی را در انجام وظایف دینی و انسانی خود انجام دادند و به آرزوی خود که همانا پایداری مقاومت و جهاد بود دست یافتند.

وی  با بیان اینکه مردم منطقه باید علیه صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه و سیاست های زورگویانه آنها بایستند ، افزود: فراق آنها درد بزرگی است و ما را عزادار کرد زیرا فرماندهان بزرگی را از دست دادیم اما به برکت خون آنها هزاران فرمانده دیگر متولد خواهند شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

مراسم تشییع شهدای مقاومت امروز ابتدا در شهر مقدس کاظمین و حرم مطهر امامین جوادین (ع) و سپس در میدان الحریه بغداد برگزار شد و قرار است در دیگر شهرهای مقدس عراق از جمله کربلا و نجف نیز مراسم تشییع برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha