مالک خوش آمدی که جهان وامدار توست

استان‌ها - ایرنا - دو روز است که ایران، عزادار مالک اشتر زمان خود است. همه درسوگ او نشسته اند و منتظر ورود پیکر نازنینش از بلاد عراق هستند.همه منتظرند تا از زبان شاعری بگویند مالک! خوش آمدی که علی بی قرار توست/ مالک خوش آمدی که جهان وامدار توست.

امروز شعر «مالک خوش آمدی» را محمد نجات قدردان، یک فرهنگی شاعر و عاشق سردار سلیمانی سروده است.

مالک خوش آمدی که علی بی قرار توست/مالک خوش آمدی که جهان وامدار توست
سردار روزهای سخت پراز التهاب ها/دنیا بدون شک چو قمر برمدار توست
ای مانده از تبار سلیمان ونوح ها/دلهای عاشقان همگی در حصار توست
الماس و نقره و یاقوت ولعل ها/مبهوت ومات خلوص عیار توست
سردار سر بلند حیله ی آن عمرعاص ها/این سیل بی کرانه ببین سربدار توست
ای از تونام وپرچم آزادگان بلند/اکنون به فصل زمستان بهار توست

امروز همچنین نسل چهارمی های انقلاب اسلامی بار دیگر در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در مدارس درس مقاومت را مرور می کنند و به دنیا اعلام می کنند که رهرو مکتب شهدا و سردار سلیمانی ها هستند.
امروز کلاس درس معلمان، از جمله استان البرز، متفاوت از روزهای گذشته است زیرا در این روز از مقاومت به عنوان مهم ترین درس انقلاب اسلامی برای دانش آموزان سخن گفته می شود.
امروز، آیین سوگواری شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار«ما ایستاده ایم» روز شنبه در مدارس استان البرز آغاز شده است که با حضور معلمان و دانش آموزان در ۲ نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار می شود.
امروز از استان‌های مختلف خبر رسید که شهرها به احترام این مرد بزرگ، سیاهپوش شدند؛ حوزه‌های علمیه و بازارها تعطیل شدند و مجالس عزاداری در حسینیه ها برپا شد.

سردار دل‌ها! کرمان عزادار است

شاید کرمان داغدارتر از سایر شهرهای ایران برای سردار دل ها باشد چرا که سردار قاسم سلیمانی، اهل کرمان بود و تعلقش به این خاک غیر قابل انکار.

امروز بار دیگر اهالی کرمان با جامه سیاه عزا در حسینیه ثارالله این شهر گرد هم آمدند و عزاداری کردند؛ بازاریان این شهر، به حرمت این شهید وطن دست از کار کشیدند و متولیان استان نیز اعلام کردند که به مدت هفت روز در این استان عزای عمومی است.

احمد علی رمضانی، مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان، اعلام کرده است که پیکر مطهر این شهید رشید اسلام صبح روز سه شنبه هفته جاری با حضور مقامات کشوری و اقشار مختلف مردم در کرمان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده خواهد شد.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار شامگاه دوشنبه هفته جاری در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان مورد استقبال قرار خواهد گرفت. 

ان شاالله هزار و دوازدهمین شهید کرمان باشم

کرمان است و گلزار شهدایش و اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی آرزویی در این گلزار داشت. سردار محمدرضا حسنی سعدی، همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نقل از این شهید بزرگوار می گوید: در گلزار شهدای کرمان بودیم که ایشان آرزو کردند ان شاالله هزار و دوازدهمین شهید کرمان باشم و اینچنین هم شد.

او می گوید: سردار سلیمانی عید امسال برای ادای احترام به گلزار شهدای شهر کرمان آمده بود. او بر سر مزار مادر همسرش رفت و فاتحه خواند، محافظان و مسئولانی که همراه ایشان بودند کنار بودند و سردار وسط گلزار شهدا تنها ایستاده بود و داشت گریه می کرد. من جلو رفتم و احوالپرسی کردم و با هم صحبت کردیم و در ادامه گفتم این گلزار هزار و یازده شهید دارد، سردار سلیمانی در ادامه صحبت من گفت: انشاالله هزار و دوازدهمین شهیدش من باشم؛ گفتم ان‌شا الله شما ۱۲۰ سال خدمت کنید.

حسنی سعدی چنین ادامه می دهد: سردار سلیمانی به محل کنار قبر شهید یوسف الهی رفت. خطاب به ایشان گفتم شما پیغام دادید به دو نفر از دوستان که زمانی شهید شدید کنار قبر شهید یوسف الهی دفن شوید؟ گفت؛ اگر جا نبود همین دور و برها.


آمریکا را با قدرت تنبیه می‌کنیم

دیشب، نخستین شب عزاداری سردار سلیمانی در کرمان بود که در این مجلس، سردار غلامعلی ابوحمزه ، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پی شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد: منافع آمریکا در تیررس نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و آمریکایی‌ها را به جهت ترور سردار حاج قاسم سلیمانی با قدرت تنبیه می‌کنیم.

او ادامه داد:‌ علنی کردن و پذیرفتن مسئولیت این شکست آمریکا یک اشتباه بزرگ بود و پس از آن، دست جمهوری اسلامی در دنیا به جهت این خیانت، خباثت و حرکت به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهان وی باز است.

تبریز و تعطیلی بازار

هموطنان آذری هم روز شنبه به سوگ سردار قاسم سلیمانی نشستند. بازاریان تبریزی در سوگ از دست دادن سردار جبهه مقاومت، مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

سوگواری فقط به بازار تبریز خلاصه نمی شود بلکه روزهای شنبه و یکشنبه چهاردهم و پانزدهم دی ماه تمامی مسابقات ورزشی در استان لغو شد.

قرارگاه جهادی خاتم الائمه آذربایجان شرقی نیز با صدور پیام تسلیتی به مناسبت شهادت فرمانده سپاه قدس نیز اعلام کرد که نام این قرارگاه به قرارگاه جهادی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تغییر نام می‌کند.


مراسم بزرگداشت شهادت قاسم سلیمانی در اردبیل  

آذربایجان فقط تبریز نیست، گسترده تر از آن است که می اندیشیم. امروز بازاریان اردبیل، بمناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی مغازه‌های خود را بستند. کلاس‌های حوزه علمیه استان اردبیل هم تعطیل شد.

مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی همچنین با حضور خودجوش گروه‌های مردمی بوِیژه بسیجیان از ساعت ۹ روز شنبه در حسینیه ثارالله اردبیل شروع شد.
آیت‌الله سید حسن عاملی و اکبر بهنامجو نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل در پیام مشترکی شهادت سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند و بر تداوم راه این شهید تاکید کردند.

مجالس عزاداری در آذربایجان غربی
باز هم خطه آذربایجان و آذری های غرب کشور که با هر سلیقه و از هر قشری در کنار مسوولان این استان ( آذربایجان غرب) انزجار خود از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن «حاج قاسم سلیمانی» را از طریق شرکت در راهپیمایی، برگزاری مجالس عزاداری، صدور بیانیه، گفتمان‌سازی در محافل خصوصی و عمومی و حضور فعال در شبکه‌های‌ اجتماعی نشان دادند.

تشییع پیکر شهید سلیمانی، خادم امام رضا (ع) در مشهد مقدس

در این میان تولیت آستان قدس رضوی هم در حال پیگیری است تا مردم مشهد با پیکر پاک سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حرم مطهر رضوی وداع کنند.

اما چرا این پیگیری ها انجام می شود. پاسخ روشن است، شهید سلیمانی خادم حضرت امام رضا (ع) بود، مردم مشهد انتظار دارند پیکر پاک آن شهید در حرم مطهر رضوی طواف داده شود و بر همین اساس، تولیت آستان قدس رضوی این موضوع را از طریق فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیگیری کرده است.

تعطیلی تمام مدارس مشهد در روز ۱۵ دیماه
قرار است پیکر شهید قاسم سلیمانی برای وداع با امام هشتم شیعیان در مشهد مقدس تشییع شود که در این راستا آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اعلام کرد باتوجه به پیش بینی‌ برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جوار بارگاه منور رضوی در روز یکشنبه ۱۵ دی ماه تمامی مدارس مشهد در این روز تعطیل است.

مهدی مجیدی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با عنایت به تقاضاهای بی‌شمار فرهنگیان و اولیای محترم دانش آموزان برای حضور پرشور در این مراسم، طبق برنامه ریزی انجام شده فردا یکشنبه ۱۵ دی ماه ۹۸ تمامی مدارس نواحی هفت‌گانه مشهد و تبادکان در تمامی مقاطع و در دو نوبت صبح و عصر تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین درصورت پیش بینی برگزاری امتحانات داخلی در مدارس در روز ۱۵ دی ماه ۹۸  این امتحان لغو می شود و در تاریخ جدید با نظر شورای مدرسه و پس از پایان برگزاری امتحانات نوبت اول مدارس برگزار خواهد شد.
 

خوزستانی‌ها سردار سلیمانی را در آغوش می‌کشند

بر اساس آخرین برنامه اعلام شده؛‌ پیکر شهید سلیمانی فردا از مرز شلمچه وارد خوزستان مهد شهدای هشت سال دفاع مقدس می شود تا مردم قدرشناس استان فردا یکشنبه ضمن تشییع با شکوه این شهید والامقام محبت خود را به وی اعلام کرده و بار دیگر شهیدی از مکتب امام حسین (ع) را از این استان تشییع و بدرقه کنند.

به همین مناسبت مدارس و ادارات در برخی شهرهای استان از جمله اهواز، امیدیه، بندرماهشهر، شوشتر، بهبهان، اندیمشک، شوش، دزفول و خرمشهر تعطیل اعلام شده است.

به گفته غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، با توجه به علقه و روابط عاطفی فراوان مردم خوزستان با شهید سلیمانی به خصوص خدمات در جریان سیل وی در فروردین ماه امسال به مناطق سیل زده، مردم شهید پرور استان خوزستان تقاضاهای فراوانی برای میزبانی تشییع شهید سلیمانی در ورود پیکر پاکشان به کشور را کردند که با پیگیری‌های انجام شده با این تقاضا موافقت شد.
 

پرچم عزا بر فراز بقاع متبرکه

با اعلام عزای عمومی در سراسر کشور از سوی رهبر معظم انقلاب، پرچم‌های عزا در حرم مطهر رضوی، حرم حضرت معصومه، آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برافراشته شد و مساجد و تکایا نیز سیاهپوش شدند.

همچنین انجمن کلیمیان شیراز نیز با صدور پیامی، ضمن ارسال درود به روح پاک و پر فتوح سردار شهید، قاسم سلیمانی و آرزوی صبر برای ملت شریف ایران، شهادت این سردار دلاور را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

اجتماع بزرگ قمی ها در مسجد اعظم قم

 مردم، طلاب، مجاوران و زائران کریمه اهل‌بیت(س)، روز شنبه با اجتماع پرشور و بزرگی در مسجد اعظم قم، اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس را محکوم  و بر انتقام سخت از رژیم تروریستی ایالت متحده تاکید کردند.

«عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز، حاج قاسم قهرمان پیش خداست امروز»، «عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز، خامنه‌ای رهبر صاحب‌عزاست امروز»، «حاج قاسم عزیزم شهادتت مبارک» و «حاج قاسم مجاهد راهت ادامه دارد» شعارهای مردم قم بود.

بیرق های سیاه بر سر در خانه های کهگیلویه و بویر احمد

فضای کهگیلویه و بویراحمد از نخستین ساعت های بامداد روز سیزدهم متاثر از خبر تاسف بار شهادت سردار قاسم سلیمانی شد و نشانه های سوگواری نیز در این استان بیشتر پدیدار شد. بسیاری از مردم بر سردر خانه های خود به نشانه عزا بیرق های سیاه نصب کرده اند.پشت شیشه بسیاری از فروشگاه های شهرهای مختلف استان تصاویری از سردار سفر کرده وطن نصب شده است.

سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمددر پیامی با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از سوی آمریکای جنایتکار گفته است: سلیمانی در دوران دفاع مقدس همیشه نقش آفرین بودند و بعد از آن در جغرافیای مقاومت و در دفاع از حریم اهل بیت حضوری بی بدیل و تعیین کننده داشت .

به سوگ نشستن مردم دیار نصف جهان

مردم دیار نصف جهان به دنبال اعلام رسمی خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به سوگ سردارعشق نشستند و در اندوه فراق بزرگ مرد پیکارهای سخت، با ملت ایران همدل و همدرد شدند.

سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان با صدور پیامی به‌شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده مجاهد و خستگی ناپذیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بیانگر اوج عصبانیت آمریکای جنایتکار و تروریست‌پرور دانست.

همدان سراسر سیاهپوش

مردم همدان در سوگ شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی یکپارچه سیاهپوش شدند.

مردم همدان از روز گذشته و پس از اطلاع از شهادت سردار قاسم سلیمانی عزادار شدند و خشم و خروش خود از جنایت آمریکاییان را در حضور گسترده و یکپارچه خود در میعادگاه های نماز جمعه به تصویر کشیدند.

همچنین آیین گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای تروریستی روز شنبه با حضور امام جمعه و استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی در سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد.

سردار، همچنان به روی مردم لبخند می زند

شهروندان تهرانی از صبح امروز در همه معابر و خیابان ها شاهد تصاویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قاب تابلوها و بیلبوردهای پایتخت هستند که پس از شهادت به دست دولت تروریست امریکا نیز همچنان به روی همه آنها لبخند می زند.

 شهروندان تهرانی از صبح امروز که خانه را به سوی محل کار ترک کرده اند، در طول مسیر در خیابانها و بزرگراه ها، بنرهای بزرگی را از سردار بزرگ و پرافتخار اسلام می بینند که با چهره ای خندان، آسمانی شده است.

مسئولان شهری می گویند کار طراحی و آماده سازی طرح تابلو و بیلبوردهای شهر پایتخت بلافاصله پس از انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی و صدور پیام تسلیت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه آغاز شده است؛ پیامی که در آن، فرمانده کل قوا، سه روز عزای عمومی اعلام و تاکید کردند که انتقامی سخت در انتظار جنایتکاران است.

شهردار ورامین از اختصاص ۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال مردم شهرستان ورامین به مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی خبر داد.

حسین دهقان گفته است: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ورامین با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ۵۰ دستگاه اتوبوس را برای اعزام مردم خداجوی شهرستان ورامین به مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص داده است.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پیکر این شهید والا مقام فردا یکشنبه از مرز شلمچه وارد کشور می شود و پس از تشییع در خوزستان به مشهد انتقال می یابد تا پیکرش در حرم مطهر رضوی طواف داده شود؛ روز دوشنبه اهالی تهران با این شهید در مصلای تهران وداع می کنند سپس عصر دوشنبه به قم انتقال یافته و پس از آن به کرمان منتقل و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شود.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha