شگفتی رسانه های عراق از تشییع میلیونی شهدای مقاومت در اهواز

بغداد – ایرنا – رسانه های مختلف عراق با پخش زنده مراسم تشییع پیکرهای پاک شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در اهواز از شمار میلیونی جمعیت شرکت کننده ابراز شگفتی کردند.

شبکه های تلویزیونی عراق از نخستین ساعت های صبح امروز (یکشنبه) به طور مستقیم مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت را پوشش دادند و استقبال مردم اهواز را بی نظیر و بی سابقه توصیف کردند.


شبکه تلویزیونی الاتجاه یکی از رسانه های این کشور بود که حضور این جمعیت میلیونی را در مراسم تشییع سرداران سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی مهندس را لحظه به لحظه پوشش داد ، اعلام کرد که این سیل جمعیت نشان داد که جنایت آمریکا قلب و روح و احساس ملت های ایران و عراق و بسیاری از کشورهای اسلامی را جریحه دار کرده است.
این شبکه تلویزیونی در حاشیه پخش زنده مراسم با دعوت از چند کارشناس سیاسی عراقی، ایرانی و لبنانی به بررسی ابعاد جنایت امریکا در شهادت سرداران سپاه اسلام پرداخت و همه آنان بر این نکته تاکید کردند که جنایت امریکا سبب یکپارچگی و همبستگی بیشتر میان ملت عراق و ایران و انزجار و نفرت ملت های دیگر از امریکا شد.
کارشناسان برنامه با اعلام اینکه اقدام امریکا در شهادت سرداران سپاه اسلام در فرودگاه بغداد تجاوز به حاکمیت عراق است ، خواستار تصویب قانون اخراج نیروهای امریکایی از عراق شدند.
شبکه العهد نیز مراسم تشییع شهدا در اهواز را همراه با سرودهای حماسی پخش کرد.

این شبکه در اثنای پخش ای برنامه همراه با شعارهای «کلا کلا امریکا و کلا کلا اسراییل - نه نه به امریکا و اسراییل » حضور مردم عراق را در آیین های تشییع روز گذشته شهدا در شهرهای بغداد، کربلا و نجف نیز پخش می کرد. 


حضور بی سابقه مردم اهواز در مراسم تشییع امروز در دیگر شبکه های تلویزنونی عراق نیز بازتاب گسترده ای داشت و بسیاری از آنها با قطع برنامه های خود اقدام به پخش تصاویری زنده از این مراسم کردند.
استقبال بی سابقه مردم اهواز از این مراسم همچنین مورد توجه پایگاه های خبری و رسانه های نوشتاری عراق نیز قرار گرفت و آنها در اخبار و تحلیل های این حضور را تاریخی خواندند.
شهدای مقاومت قبل از انتقال به اهواز، در میان استقبال باشکوه و بی نظیر گروه های مختلف مردم، مسؤولان، شخصیت‌های دینی و سیاسی کشور عراق، صبح شنبه تا بامداد امروز یکشنبه در شهرهای بغداد، کربلا و نجف تشییع شدند.  
در آیین تشییع شهدای مقاومت در عراق، عادل عبدالمهدی نخست وزیر موقت، سید محمدرضا سیستانی نماینده مرجعیت عالی، هادی العامری رییس جدید الحشد الشعبی، آیات عظام بشیر نجفی، سید محمد الحکیم از مراجع چهارگانه نجف، فالح فیاض و ده ها شخصیت برجسته و معروف این کشور حضور داشتند.


استقبال مردم شهرهای بغداد، کربلا و نجف از پیکرهای شهدا به حدی گسترده و پرشور همراه با اشک ، حزن و اندوه بود که پیکرهای پاک شهیدان با ساعت ها تاخیر برای تشییع به شهر بعدی می رسید.
مقصد بعدی شهدای مقاومت، مشهد مقدس خواهد بود بوده و قرار است آیین تشییع در این شهر امروز یکشنبه برگزار شود.
تهران، قم و کرمان زادگاه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی دیگر شهرهایی است که مراسم تشییع در آنها برگزار خواهد شد.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha