فریاد اعتراض فعالان فرهنگی آمریکا به اقدامات تروریستی ترامپ

تهران– ایرنا– حمله تروریستی کاخ سفید و توئیت‌های تهدیدآمیز رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران با موجی از محکومیت از سوی قشرهای فرهنگی این کشور از جمله هنرمندان مواجه شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون(وزارت دفاع) به خودروی آنها به شهادت رسیدند.

این اقدام تروریستی آمریکا از یک سو و رجزخوانی ترامپ در روزهای اخیر نسبت به تاکید ایران مبنی بر انجام واکنش انتقام‌جویانه، سبب واکنش گروه‌های سینمایی، روزنامه‌نگاران و قشرهای فرهنگی ایالات متحده شده است.

ترامپ در جدیدترین توئیت خود تهدید کرد در صورت واکنش نظامی ایران به این اقدام تروریستی کاخ سفید، به مراکز دارای اهمیت فرهنگی ایران نیز حمله خواهد شد.

مایکل مور امروز(یکشنبه ۱۵ دی) در صفحه توئیتر خود نوشت: درخواستی شخصی به رهبر ایران فرستادم که تا نسبت به ترور ژنرال ارشد خود، پاسخ خشونت‌آمیزی ندهند و بگذارند من و میلیون‌ها آمریکایی این مساله را به صورت مسالمت‌آمیز حل‌وفصل کنیم.
این مستندساز آمریکایی روز جمعه نیز ساعاتی بعد از حمله تروریستی آمریکا، در صفحه توئیتر خود، تصویری از سردار شهید قاسم سلیمانی منتشر کرد و از آمریکایی‌ها پرسید: آیا این مرد را می‌شناسید؟ می‌دانستید که دشمن شماست؟ هرگز نام او را نشنیده بودید؟ اما تا پایان امروز، شما چنان آموزش داده می‌شوید که دشمن او شده و خوشحال شوید که ترامپ او را ترور کرد.

در واقع این کارگردان مشهور، به جامعه آمریکا هشدار داد که رسانه‌ها و سیاستمداران این کشور تلاش می‌کنند مردم ایالات متحده را از سردار سلیمانی متنفر ساخته و از ترور او خشنود شوند.
مور همچنین افزود، آماده شوید که پسران و دخترانتان را به جنگ بفرستید.

رُز مک گوان هنرپیشه و نویسنده آمریکایی نیز دیروز (شنبه ۱۴ دی) در پیامی توئیتری، بابت اقدام تروریستی واشنگتن از مردم و دولت ایران پوزش خواسته است.
او در پیام خود نوشت: ایران گرامی، (دولت) ایالات متحده به کشور، پرچم و مردم شما بی‌احترامی کرده است. ۵۲ درصد از (مردم) ما خاضعانه و خاشعانه عذرخواهی می‌کنند. ما خواهان صلح با ملت شما هستیم، اما توسط حکومت تروریست آمریکا به گروگان گرفته شده‌ایم و راه گریزی نداریم.

استفن کینگ نویسنده مشهور آمریکایی نیز با انتقاد شدید از این رویکرد تروریستی واشنگتن، گفت: دونالد ترامپ ظاهرا فقط به "دیپلماسی ترور از راه دور" آشناست.
وی روز جمعه (۱۳ دی) در توئیتی نوشت:‌به نظر می‌رسد ترور از راه دور- دیپلماسی استفاده از حمله پهپادی- فقط دیپلماسی‌ای است که این رئیس‌جمهوری (ترامپ) آن را بلد است.
این نویسنده آمریکایی در توئیت دیگری عنوان کرد: شخصی که در حال به راه‌انداختن این تنش و درگیری جدید است همان فردی است که برای رفتن به ویتنام، بسیار نالایق و حقیر بود.

کاردی بی شاعر و خواننده آمریکایی نیز دیروز در توئیتر به اقدام رئیس جمهوری کشورش برای شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی و زمینه‌سازی برای یک جنگ جهانی اعتراض کرد و نوشت، به همین دلیل از دولت نیجریه خواسته تا تابعیت آن کشور را اختیار کند.
وی در این پیام نوشت: این احمق‌ها (مقام‌های آمریکایی) مدعی‌اند که به نفع کشور (آمریکا) عمل کردند؛ اصلا هم شوخی نیست، چرند می‌گویند، چون همه را با این کارها به فنا می‌برند.

مورگان فریمن کارگردان آمریکایی نیز در صفحه توئیتر خود ، ترامپ را تروریست، نژادپرست، دروغگو، جانی و جنایتکار و ... خواند.

جان کاسک، راب راینر، الک بالدوین، پاتریشا آرکت، جان لگیزامو، رزانا آرکت، دبرا مسینگ، راب دلنی و بردلی ویتفورد از دیگر سینماگران و هنرمندان آمریکایی نیز در روزهای اخیر به اقدام تروریستی ترامپ واکنش منفی نشان دادند.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha