۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83621918
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی در انسجام ملی است

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان حیات، محور اتحاد و شهادت این بزرگمرد نیز نقطه عطفی در انسجام ملی برای پیبشرد اهداف کشورمان در منطقه است.

کامیل کریمیان روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مسجد جامع سقز اظهار داشت: ایشان محور و هماهنگ کننده مقاومت و عامل وحدت در منطقه و خاورمیانه بود.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی سردار شهید سلیمانی اضافه کرد: تواضع و فروتنی وی زبانزد عام و خاص بود ضمن اینکه این ابر مرد را به عنوان شخصیت شیشه‌ای می شناسند.

کریمیان با بیان اینکه کارنامه دولت آمریکا سیاه است، افزود: اقدامات این کشور در کودتای ۲۸ مرداد، کودتای نوژه، حادثه طبس، ترور و ایجاد ناامنی، جنگ مذهبی و فرقه ای، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران، عهد شکنی و پیمان شکنی،  حمایت بی چون و چرا از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی و محور شرارت خواندن ایران نمونه هایی از این کارنامه مخالف حقوق بشری است.

وی با اشاره به اینکه تهدید، تحریک، ترور و تحریم کارنامه سیاه آمریکا در حوزه حقوق بشر است، تاکید کرد: آمریکا به دنبال عدم ثبات در خاورمیانه است و سردمداران این کشور استکباری از این راهبرد برای فروش اسلحه و به یغما بردن منابع نفت و ثروت مردم منطقه بهره می‌گیرند.

کریمیان با بیان اینکه ترامپ اهل مذاکره و معامله نیست، به رفتارها و دکترین روسای جمهور قبل ترامپ از جمله جرج بوش اشاره کرد و گفت: پارادایم آشوب، دکترین هنری کسینجر و نظریه اجرای بازیگری دیوانه از جمله پارادایم های حاکم بر امنیت ملی آمریکاست و امروز ترامپ با پیروی از مدل جوجیتسو در ابتدا تهدید می کند، سپس جا خالی کرده و پرتاب می‌کند.

امام جمعه سقز هم در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن به توصیف شخصیت سردار شهید حاج قاسم پرداخت و اظهار داشت: وی مجاهد راه حق و سردار اسلام بود که با تخریب کنندگان دین از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار مبارزه می‌کرد.

ماموستا سید حسین حسینی با بیان اینکه شناخت دشمن در هر دوره و زمانه ای، به بصیرت نیاز دارد به عمق دشمنی آمریکا و اسرائیل در طول ۴۰ سال عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: انتقام سخت به وقت خود از دشمن گرفته می‌شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سقز هم در سخنانی سپهبد شهید قاسم سلیمانی را نماد مدافع مقاومت اسلامی در منطقه معرفی کرد و گفت: ما همه آماده دستور مقام معظم رهبری هستیم و برای هر نوع پاسخ به آمریکایی‌ها آماده ایم.

عابد نقیبی اضافه کرد: شهادت آرزوی سردار بود و این شهادت، سرآغازی برای محو شدن آمریکا خواهد شد.
وی حاج قاسم سلیمانی را سردار عرصه شرف، جهاد و مقاومت دانست و یادآور شد: وی یک مسلمان باعزت و سرداری سرافراز برای اسلام بود و با شهادتش، معادله ماندگاری آمریکا در منطقه را بر هم زد.

در این مراسم که در مسجد جامع برگزار شد، اقشار مختلف مردم، مسوولان محلی، فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha