فراخوان شورای هماهنگی اصلاحات برای حضور در مراسم تشییع سردار سلیمانی

تهران - ایرنا - رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از فراخوان شورای هماهنگی این جبهه برای حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: سردار سلیمانی متعلق به همه آحاد ملت و همه جناح های سیاسی است.

«مصطفی کواکبیان» رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، افزود: عصر یکشنبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور سی حزب اصلاح طلب جلسه‌ای برگزار و در خصوص کیفیت و نحوه حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی تصمیم‌گیری کرد.  

وی تاکید کرد: بر همین اساس تمامی احزاب اصلاح طلب از مردم همیشه در صحنه تهران درخواست دارند که با توجه به شخصیت محبوب آن سردار رشید اسلام، همگی در تشییع پیکر مطهر ایشان شرکت می‌کنیم.

کواکبیان خاطر نشان کرد: با این حضور به سردمداران کاخ سفید نشان می دهیم که حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با داعش و تروریسم در سطح منطقه، در قلب همه آحاد مردم جا داشته و به دلیل شخصیت فراجناحی آن فرمانده سپاه قدس، یکپارچه برای پاسداشت و قدردانی از یک عمر جهاد خالصانه آن مدافع راستین منافع ملی ایران در مراسم تشییع ایشان حضور  می‌یابیم و با تاکید بر مصوبات شورای عالی امنیت ملی، خواستار انتقام از سردمداران تروریست کاخ سفید خواهیم شد.

پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و چهار همرزم شهیدشان شامگاه یکشنبه در روضه منوره امام رضا (ع) طواف داده‌ شد.

با ورود پیکر شهدای مقاومت در حوالی ساعت ۱۸ به حرم مطهر رضوی مراسم بدرقه و یادبود این شهدا در حرم آغاز شد.

پیکر مطهر این شهدا پس از ورود به حرم رضوی دقایقی قبل با حضور خادمان در روضه منوره طواف داده‌ شد و مراسم عزاداری با نوحه خوانی و مرثیه سرایی ادامه یافت.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

 در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

پیکر سردار سلیمانی قرار است فردا با حضور مردم تهران تشییع و از آنجا به قم و سپس با زادگاهش کرمان انتقال یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha