بارش خفیف برف و مه غلیظ جاده‌های کردستان را فرا گرفته است

سنندج - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: بارش خفیف برف و مه غلیط بیشتر جاده‌های برون شهری این استان را فرا گرفته است و رانندگان به منظور داشتن سفری ایمن مسائل ایمنی و مقررات راهنمایی را هنگام تردد در این مسیرها رعایت کنند.

سرهنگ عیسی گوهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون مسیرهای منتهی به شهرستان‌های سقز و دیواندره شاهد بارش خفیف برف است و در ارتفاعات نیز به علت وجود مه غلیظ،  رانندگان با افت محسوس دید مواجه هستند.

وی از رانندگان خواست با توجه به برودت هوا و لغزندگی محورها، حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و با احتیاط رانندگی کنند و در صورت امکان از انجام سفرهای غیر ضرور تا مساعد شدن هوا، خودداری کنند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم گفت: کاهش دید بخاطر مه گرفتگی در برخی جاده‌های برون شهری این استان تا عمق ۵۰ متر موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه شده است.

دانش زندی اظهار داشت: مه گرفتگی در محورهایی مانند سنندج - مریوان، سقز - بوکان، بانه - سقز دیواندره سقز بیشترین میزان مه گرفتگی را دارد.

وی افزود: بارش خفیف باران نیز در محورهای سنندج - مریوان، بانه - سقز دیواندره - سقز، سقز - مریوان، سنندج - دهگلان (گردنه صلوات‌آباد) از ساعاتی پیش آغاز شده و  هم اکنون در محورهای سقز - مریوان محدوده تیژتیژگاران و گردنه ژالانه محور اورامان - سروآباد تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

طرح زمستانی راهداری پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران بودند.

راهداران در قااب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha