۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83623038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسائل اقتصادی بین سنندج و حلبچه از مبادی اتاق‌های بازرگانی انجام شود

سنندج - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج گفت: مسائل اقتصادی بین سنندج و حلبچه از مبادی اتاق‌های بازرگانی دو طرف انجام شود تا مشکلات گذشته تکرار نشود.

سید کمال حسینی روز دوشنبه در نشست مشترکی با رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق در سنندج با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی بین ۲ استان موضوع مهم، حیاتی و استراتژیک است اظهار داشت: وقتی ارتباطی بین دو کشور ایجاد می شود، می طلبد موضوع اقتصادی و بخش خصوصی نیز در این ارتباطات تقویت شود. 

وی با بیان اینکه اقتصاد پایه و اساس صلح و آشتی است، افزود:  با توجه به مشترکات قومی فرهنگی که بین اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران وجود دارد انتظار می‌رود مراودات اقتصادی بین طرفین  با  دیگر نقاط دنیا متفاوت باشد. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج یادآور شد:  هنوز این جایگاه بازرگانی و تجاری ایران در اقلیم کردستان عراق به نسبت دیگر کشورهای همسایه هم چون ترکیه  نیست و  ‌شاید به دلیل کم کاری و مشکلاتی که به دلیل به رسمیت نشناختن اتاق بازگانی ایجاد شده است، باشد. 

حسینی یادآور شد : افرادی از ایران طی سال‌های گذشته در اقلیم کردستان عراق به عنوان مهندس و تاجر خود را معرفی کردند و بعد از مدتی مشخص شد این صحت ندارد که این اتفاق به دلیل اهمیت ندادن به اتاق های بازرگانی ایجاد شد. 

وی با اشاره به اینکه باید بازرگانان و تجار از مبادی اتاق های بازرگانی  معرفی شوند و با آنها همکاری شود، گفت: آمادگی معرفی افراد حرفه‌ای و متخصص در حوزه تجارت و اقتصاد به اتاق بازرگانی حلبچه داریم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج افزود: مرکز داوری در اتاق سنندج مستقر است که می توان تفاهم هایی داشته باشیم تا در آینده اگر مشکلی پیش آمد از این طریق این مرکز حل و فصل کنیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha