سنگ تمام دانشگاهیان برای سردار دل‌ها

تهران- ایرنا- دانشگاهیان همراه و همدل با مردم پایتخت، پیکر مطهر بلند آوازه‌ترین شهید مقاومت را در آغوش گرفتند و برای سردار دل‌ها سنگ تمام گذاشتند.

امروز دانشگاه تهران میزبان تمام عیاری برای محبوب دل ها بود و از دقایق ابتدایی امروز دوشنبه ۱۶ دی ماه، دانشگاه هایی که در مسیر مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی،‌ خود را برای استقبال از شهدای مقاومت آماده کرده بودند.
دانشجویان مهیاتر از همیشه در تمام نقاط خیابان انقلاب حاضر بودند و علاوه بر اعلام انزجارشان از اقدام جنایتکارانه آمریکا، با برپایی موکب هایی به مردم هم خدماتی ارائه می دادند.
غرفه دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در خیابان آزادی، در مسیر تشییع شهدای مقاومت هنوز هم پابرجاست و با شعار "ما آمریکا را زیر پا می گذاریم"، فعالیت های این موکب ادامه دارد.
تعداد دیگری از دانشجویان کفن پوش شدند و با دست نوشته های مانند "یک جهان منتقمت خواهد بود" یا " امروز آغازی است برای یک پایان" همسو با مردم تهران، به استقبال پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی رفتند.
دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی، واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان دانشگاه سوره و دانشکده فنی شهید شمسی پور هم در مسیر حضور مردم واقع در خیابان آزادی ایستگاه های صلواتی برپا کرده و میزبان مردم بودند.
شعار "لال شود زبانی که بعد از شهادت حاج قاسم از مذاکره حرف بزند" بر کاغذهایی نوشته و روی این موکب ها و ایستگاه ها خودنمایی می کرد.
در اقدامی دیگر، واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واقع در خیابان فرصت شیرازی درب های خود را برای استراحت تشییع کنندگان باز گذاشت تا مردم برای دقایقی استراحت کنند.
دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و امام صادق (ع) هم برای اسکان عزاداران از دقایق ابتدایی صبح امروز آماده بودند و با اینکه دولت، تهران را تعطیل اعلام کرده بود اما دانشگاه های مستقر در خیابان انقلاب به استقبال مردم و دانشجویان غیرتهرانی رفتند که شب گذشته و امروز از سایر استان ها راهی تهران شده بودند.
سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه کارکنان و معاونان این وزارتخانه، حجت الاسلام مصطفی رستمی و رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها در مراسم باشکوه وداع با سردار دل ها حاضر شدند.
سردار حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.  
بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    شوربختانه برخی از اصولگرایان تندرو که هنوز ازانتخاب آقای دکتر روحانی حقد وبغض وکینه دارند پیامک هایی برضد روحانی درمورد ترور سردار شهید ایرانی مینویسند وباعث انشقاق واز بین رفتن اتحاد می شوند شرم برآنها باد