نخست وزیر عراق برای شهدای مقاومت مجلس ترحیم گرفت

بغداد – ایرنا – نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز دوشنبه مجلس ترحیمی ویژه به یاد سرداران شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و همراهانشان در بغداد برگزار کرد.

در این آیین «عادل عبدالمهدی» شخصا از تمامی مقامات عالی رتبه لشکری، کشوری، وزیران فعلی و سابق، رهبران سیاسی، نمایندگی های خارجی و سفرای کشورها، نمایندگان پارلمان، روسای عشایر و شخصیت ها استقبال کرد. برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز لحظاتی پیش در این مجلس یادبود حاضر شد.

«فالح الفیاض» رییس الحشد الشعبی و «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق و دبیرکل حزب الدعوه اسلامی عراق در کنار عبدالمهدی در صدر این مجلس قرار داشتند و از سوگواران استقبال کردند.

در زمان حاضر به مناسبت شهادت سرداران مقاومت، گروه های مقاومت اسلامی و جریان های سیاسی و اجتماعی عراق، آیین های متعدد ترحیم و سوگواری در مناطق مختلف این کشور برگزار کرده اند.

دفتر «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی نیز بعد از ظهر امروز، محل برگزاری مجلس ترحیمی به همین مناسبت است.

خانواده شهید حاج ابومهدی المهندس رییس سابق ستاد نیروهای الحشد الشعبی نیز بعد ظهر امروز شاهد مجلس ترحیم دو روزه در بغداد به یاد شهدای مقاومت است.

این مجالس ترحیم در طول روزهای آینده ادامه خواهد داشت و همزمان برخی از شهرهای عراق شاهد تشییع های نمادین سرداران شهید بوده است.

به همین مناسبت استانداری بصره در جنوب عراق، فردا سه شنبه را به مناسبت استقبال اهالی این شهر از پیکر شهید حاج ابومهدی المهندس تعطیلی رسمی اعلام کرده است.

حاج ابومهدی المهندس از اهالی بصره است و انتظار می رود در مسیر بازگشت پیکر او و همراهان عراقی اش از جمهوری اسلامی ایران، اهالی بصره تشییع باشکوهی از او برگزار کنند.

قرار است که پیکر رییس سابق الحشد الشعبی و همراهانش در نجف اشرف جوار حضرت امیرمومنان علی (ع) به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha