حزب‌الله عراق: ماهیت واکنش ما به آمریکا پس از ایران مشخص می‌شود

تهران-ایرنا- محمد محیی سخنگوی کتائب حزب الله عراق روز سه شنبه با تاکید بر اینکه هرگونه رویارویی احتمالی با آمریکا چهره خاورمیانه تغییر خواهد کرد، گفت: ماهیت و سقف واکنش ما به اقدام تروریستی آمریکا پس از پاسخ ایران مشخص خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، محیی در سخنانی گفت: هرگونه رویارویی احتمالی با آمریکا چهره خاورمیانه و معادلات درگیری با محور شر را به نفع محور مقاومت تغییر خواهد داد.

وی افزود: گردان های حزب الله معتقدند که پس از حمله آمریکا به الحشد الشعبی در شهر القائم در استان الانبار و جنایت فرودگاه بغداد، این رویارویی به مرحله نهایی برخورد مستقیم با محور شر «صهیونیستی-آمریکایی-سعودی» رسیده است.

محیی با تاکید بر اینکه این جنایت همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و فاصله ای بین دو مرحله ایجاد کرد، تصریح کرد: گروه های مقاومت عراق جزء جدایی ناپذیر از محور مقاومت است و ما در انتظار واکنش ایران به حماقت آمریکا هستیم. آن موقع، ماهیت و سقف واکنش ما مشخص خواهد شد.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق خاطرنشان کرد: آمریکا بود که عراق را به میدانی برای آنچه رویارویی با آنچه نفوذ ایران می نامد، تبدیل کرد. این رویارویی شامل گروه های مقاومت و الحشد الشعبی نیز می شود.

این سخنان در حالی است که دولت عراق به دنبال اقدام تروریستی آمریکا در بغداد،اعلام کرده که مکانیزمی برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق آماده کرده است.

 پارلمان عراق یکشنبه ۱۵ دی با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رای داد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور، دیروز در دیدار با متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد بر ضرورت تلاش مشترک برای اجرای تصمیم پارلمان عراق تاکید و تصریح کرد که این اقدام برای جلوگیری از  وارد شدن کشور به جنگی گسترده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون به خودروی آنها به شهادت رسیدند.

به دنبال جنایت های اخیر نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های الحشد الشعبی در القائم و شهادت سردار سلیمانی و همراهانش در فرودگاه بغداد،  اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی این کشور تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha