۱۷ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83625247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بستر کار مشترک بین شرکت‌های تولیدی سنندج و حلبچه فراهم است

سنندج - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فراوانی در بخش های کشاورزی و گردشگری داریم، گفت: بستر انجام کار مشترک بین شرکت‌های تولیدی سنندج و حلبچه فراهم است.

پیشوا احمد محمود شامگاه سه‌شنبه در نشستی با مدیران سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های زیر مجموعه این بخش اظهار داشت: بر اساس آزمون گرفته شده خاک حلبچه و شاره زور جزو بهترین خاک‌های برای کار کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی و گردشگری از اولویت‌های توسعه حلبچه است البته کسب و کار کشاورزی در این منطقه جدید است و جای کار بسیاری دارد،  افزود: وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق نگاه ویژه برای حمایت از پروژه‌های بخش کشاورزی حلبچه دارند.  

احمدمحمود با اشاره به تهیه برنامه بلندمدت حلبچه تا سال ۲۰۳۰ و اینکه تاکنون ۱۸۲ پروژه را تدوین کرده و بیشترین اولویت را به بخش کشاورزی اختصاص دادیم، اضافه کرد: اگر شرکت‌ها و کمپانی‌هایی از کردستان ایران بخواهند با شرکت‌های فعال در حلبچه به طور مشترک کار کنند شرایط و بستر آن فراهم است.

 امنیت سرمایه‌گذاری در حلبچه تامین است

نایب رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق هم در این نشست ضمن تشکر از وقت و زمانی که مدیران و مسوولان جهادکشاورزی کردستان به آنها اختصاص دادند، اظهار داشت: قدر زمان را باید بدانیم و به بیان مباحثی که منجر به نتیجه می‌شود، بپردازیم.

سردار امین فتاح افزود: در این نشست به تفاهمنامه هایی که در سنوات گذشته بین کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق منعقد شده و تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده اشاره شد لذا باید به نکات و مسائلی که امکان اجرایی شدن آنها بین دو طرف وجود دارد، بپردازیم.

وی با بیان اینکه اگر تولیدکننده ای از سنندج بخواهد در حلبچه سرمایه‌گذاری کند شخصا آمادگی شراکت با او را دارم، یادآور شد: ایرانی ها و کُردهای این کشور بیشتر تمایل دارند محصولات خود را در اقلیم کردستان عراق به فروش برسانند و حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند.

امین فتاح تاکید کرد: امنیت دارایی و سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران خارجی در حلبچه به خوبی تامین است و از این لحاظ جای هیچ گونه نگرانی نیست.  

رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق به همراه هیاتی روز دوشنبه وارد سنندج شدند و در این مدت با استاندار کردستان دیدار و در نشست هایی با رییس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج و اتحادیه ها و مدیران بخش کشاورزی استان شرکت کردند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha