۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83625565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور ۳۵ کشور در مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

بجنورد- ایرنا- رییس هیات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۵ کشور برای شرکت در مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اعلام آمادگی کرده‌اند که حضور ۳۵ کشور قطعی شده است.

الیاس امیرآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزشکاران این کشورها در رده تیمی و انفرادی با یکدیگر مسابقه می دهند.

وی با اشاره به ورود ۲۰ تیم از کشورهای مختلف جهان به ایران از تاریخ ۲۰ دی ماه، اظهار داشت: این تیم ها در گروه های مختلف در استان های خراسان شمالی، اردبیل، کردستان، سرچشمه کرمان و خراسان جنوبی حضور یافته و اردو می زنند.

امیرآبادی یادآور شد: بر این اساس خراسان جنوبی میزبان ۳۳  ورزشکار از کشورهای بنین،  اوگاندا، تانزانیا، کنیا، زیمباوه، نیجریه، گواتمالا و کوبا خواهد بود و ۳۱ ورزشکار از کشورهای بنگلادش، افغانستان، اندونزی، پاکستان، مالزی، نپال و فیلیپین نیز در شهر سرچشمه کرمان حضور خواهند یافت.

وی گفت: میزبانی ۳۴ ورزشکار کشورهای آذربایجان، بلاروس، چینتایپه،  اوکراین، مولداوی، روسیه، ترکیه و گرجستان با استان کردستان و ۳۱ ورزشکار کشورهای عراق، هند، قرقیزستان، سنگاپور، آلمان، تاجیکستان، لهستان، صربستان و اروگوئه نیز برای استان اردبیل برنامه ریزی شده است.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: همچنین میزبانی ۲۵ ورزشکار از کشورهای کامرون، قزاقستان، ازبکستان، کره جنوبی، آرژانتین، اکوادور، کاستاریکا، لاتویا، استونی و لیتوانی نیز به احتمال زیاد با خراسان شمالی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته پذیرش تیم ها برای اردوی آماده سازی از۲۰ دی‌ماه تا زمان پذیرش مسابقات در تاریخ بیست و هفتم در این استانها خواهد بود.

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی گفت: پذیرش تیم ها در استان نیز صبح روز ۲۸ دی ماه و وزن‌کشی و قرعه کشی، کلینیک داوران و مربیان نیز ۲۹ دی ماه خواهد بود.

وی زمان برگزاری مسابقات را هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و بعد از ظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: این مسابقات در تاریخ ۳۰ دیماه ابتدا به صورت تیمی تا ظهر انجام گرفته و بعد از ظهر همان روز افتتاحیه مسابقات انفرادی خواهد بود.

امیرآبادی افزود: مسابقات مهارت های فردی  ورزش های زورخانه ای در رشته‌های چرخه چمنی،  چرخ تیز، کباده، سنگ، میل گیری سنگی و میل بازی و مسابقات کشتی پهلوانی در اوزان مختلف ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰ و مثبت ۹۰ خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حتی ریالی از بودجه استان و هیات برای مسابقات هزینه نمی شود، تصریح کرد: تمام سعی خود را می‌کنیم تا بتوانیم چند تن از ورزشکاران بومی استان را در تیم کشورمان داشته باشیم.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بیست و نهم دی ماه تا دوم بهمن ماه به میزبانی خراسان شمالی در محل سالن دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha