بارش برف و باران کهگیلویه و بویراحمد را فرا می گیرد

یاسوج - ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی بارش باران در نقاط مختلف استان و برف در مناطق سردسیری و مستعد از اواخر وقت امروز چهارشنبه در این استان پیش بینی می‌شود.

ولی بهره مند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی جدیدترین نقشه های پیش یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی به جو استان از اواخر امروز چهارشنبه و در روز پنجشنبه با فعالیت سامانه سرد بارشی شاهد باران و در مناطق مستعد و سردسیری بارش برف و گاهی وزش باد خواهیم بود.

وی افزود: امروز آسمان استان صاف و همراه با وزش باد خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که کاهش دما در پایان هفته در کهگیلویه و بویراحمد محسوس است.

بهره مند عنوان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته سردترین و گرمترین نقطه های کهگیلویه و بویراحمد یاسوج با دمای ۳.۸- و ۱۷ درجه سانتی گراد بوده اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: میانگین میزان بارش باران در استان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲.۵ میلیمتر کاهش یافته است.

ولی بهره مند افزود: میانگین بلند مدت بارش تا امروز ۲۲۲.۹ میلیمتر بوده و تفاوت سال زراعی جاری از مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲.۵ - میلیمتر بوده است.

وی تصریح کرد: بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) حدود ۸۹۱ میلیمتر بوده است.

بهره مند عنوان کرد: میانگین بارش سال زراعی بلند مدت ۵۴۲.۸ میلیمتر و درصد تفاوت بارش سال زراعی نسبت به کل بارش بلند مدت ۵۹ - میلیمتر بوده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha