۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 83625838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم بیرجند از انتقام سخت ابراز خرسندی و حمایت کردند

بیرجند - ایرنا - بسیاری از مردم بیرجند که این روزها داغدار به شهادت رسیدن سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی هستند با شنیدن خبر عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خیابان‌های شهر آمدند و با خشنودی از «انتقام سخت» حمایت کردند.

بامداد چهارشنبه و پس از اعلام خبر شلیک موشک‌های سپاه پاسداران به پایگاه آمریکا در عین الاسد عراق، تعداد زیادی از مردم و جوانان بیرجند مرکز خراسان جنوبی به خیابان‌ها و میادین شهر آمدند و با به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و سردادن شعار «الله اکبر» از این حرکت سپاه پاسداران حمایت کردند.

تعدادی از کسبه و ساکنان خیابان‌های مرکز شهر هم با توزیع شربت و شیرینی در بین مردم و خودروها به شادی پرداختند.

معاون جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قرارگاه خاتم الاوصیا به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام سربازان اسلام در حمله به پایگاه‌های آمریکای جنایتکار در عراق موجب شادی قلب همه مسلمانان و آزادگان جهان شد و همه ما منتظر انتقام بودیم و از این حرکت تحسین برانگیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوشحال شدیم.

هاشم صلاحی افزود: وقتی خون حاج قاسم سلیمانی ریخته شد افکار عمومی ملت‌های جهان علیه این جنایت آمریکا بسیج شد و امروز همگان اعتقاد قلبی به شعار «مرگ بر آمریکا» پیدا کردند.

وی اظهار داشت: شهدا تا وقتی حضورشان در دنیا اثرگذار باشد در دنیا حضور دارند و با شهادت خود هم اقدام بزرگ‌تری انجام می‌دهند و شهدایی مثل حاج قاسم سلیمانی، محسن حججی و اسداللی چنین حالتی دارند و حضور آنها موجب پشتیبانی جبهه مقاومت در جهان بود و امروز هم خون آنها به ویژه خون شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی همه آحاد ملت را با هم متحد کرده است.

وی یادآور شد: اخلاص شهید سلیمانی، روحیه جهادی و دوری از پشت میزنشینی و ولایت‌مداری، وی را سردار قلب‌های ملت ایران کرد، این صفات موجب عزت و عظمت ایشان شد.

یک دبیر آموزش و پرورش هم گفت: شروع انتقام بهانه‌ای برای تسکین غم بزرگ از دست دادن شهید سپهبد سلیمانی است و این شروع ماجراست و همین که هیمنه آمریکا در منطقه شکسته شد و بزرگترین پایگاهش در ساعتی که حاج قاسم را از همان پایگاه شهید کردند و ما هم در همان ساعت این پایگاه را مورد هدف قرار دادیم و این نشانه قدرت ماست.

مهدی متین پور افزود: ما یک کشور مقتدر هستیم و در مقابل ستم می‌ایستیم و موشک‌های ما بر سر پایگاه‌های آمریکا خراب می‌شود.

وی اظهار داشت: بزرگ‌ترین ویژگی شهید سپهبد سلیمانی اخلاص بود، امروز دامنه تفکر سازش کاری از جامعه ما حدف شد و شهادت ایشان نعمت وحدت علیه امریکا را ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: خون انسان خالص جوشش دارد و ریخته شدن این خون‌های خالص به پای نهال  انقلاب موجب تنومند شدن آن شده است.

یک دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند هم گفت: هر کسی با هر گرایش سیاسی امروز پس از شنیدن خبر هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در خیابان ها حضور یافتند و شادی می‌کنند.

محمد امین کریمی یادآور شد: این نقطه شروع است و قطعا ادامه خواهد داشت، خون شهید سلیمانی موجب ایجاد وحدت بین آحاد جامعه شده و در دل دشمنان ترس ایجاد کرده و به زودی به برکت خون شهید سلیمانی حیفا و اسراییل را نابود می‌کنیم.

یکی از کسبه بازار بیرجند هم گفت: پس از شنیدن خبر حمله سربازان اسلام به پایگاه آمریکایی در عراق برای انتقام خون شهید سلیمانی بسیار خوشحال شدم و امروز دل ما شاد شد و از سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی متشکریم.

سعید نصیریان افزود: شهید سلیمانی به دنبال عافیت‌طلبی نبود و زندگی ساده و بی‌آلایشی داشت و به دنبال پشت هم میزنشینی نبود و امروز در همه جهان عظمت شهید سپهبد سلیمانی جلوه‌گری می‌کند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه شماری دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی به دستور ترامپ در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط