سردار سلیمانی معمار شکست‌های متوالی آمریکا در منطقه بود

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی در یک دهه اخیر معمار اصلی شکست‌های استراتژیک آمریکا در منطقه خاورمیانه بود.

ماموستا عبدالسلام امامی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، افزود: این سردار سرافراز توانسته بود با تدابیر و قدرت فرماندهی خود مانع تحقق اهداف ننگین استکبار جهانی و تروریسم در منطقه ما شده بود که کینه دولت آمریکا را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه حضور میلیونی و ابراز همدردی مردم از همه اقشار و قومیت‌ها در مراسم تشییع این سردار بزرگ نشان داد که وی متعلق به همه بود، اظهار داشت: وی تنها یک شخص نبود بلکه تفکر و اندیشه‌ای از مقاومت بود که به همه اختصاص داشت و لقب زیبای مجاهد برازنده اوست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا مقصر اصلی وضعیت خطرناک به‌وجود آمده در منطقه است، اضافه کرد: اخراج نیروهای تروریستی آمریکایی که تنها برای منافع خود در منطقه ما حضور دارند، از کمترین تبعات به شهادت رساندن سردار سلیمانی است.

امام جمعه مهاباد ضمن انتقاد از سکوت جوامع بین‌المللی در خصوص اقدام تروریستی آمریکا اظهار داشت: سردار سلیمانی با دعوت رسمی مقام‌های عراقی در این کشور حضور داشت، درحالی‌که دولت آمریکا با زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و در تصمیمی اشتباه اقدام به ترور او کرد.

ماموستا امامی با بیان اینکه تصمیم دولتمردان آمریکا با خواسته مردم عادی این کشور در تناقض است، گفت: بسیاری از شهروندان آمریکایی نسبت به تصمیم‌های تروریستی رییس جمهوری خود اعتراض دارند و آن را با انتشار در فضای مجازی به گوش جهانیان رساندند.

وی با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از آمریکا و حمله به پایگاه نظامی آنها در عراق عنوان کرد: شلیک موشک‌های نقطه‌زن همزمان با ساعت ترور شهید قاسم سلیمانی به قلب پایگاه‌های آمریکایی جواب محکمی به سران آمریکا بود تا بدانند زمان اخراج آنها از منطقه فرا رسیده است.

فرمانده سپاه مهاباد هم در این مراسم گفت: کشور ما به عنوان اولین کشور در جهان توانسته است که شجاعت حمله نظامی به مواضع آمریکایی را داشته باشد در حالی‌که تاکنون هیچ کشوری حتی جرات نداشته است آنها را تهدید لفظی بکند.

سرهنگ طالب رحیمی اظهار داشت: هموطنان ما در سه روز گذشته به پاس مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی از وی قدردانی باشکوهی انجام دادند که در دنیا بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه شهادت شهید قاسم سلیمانی روح تازه‌ای در کالبد اسلام دمید، افزود: یکی از نقش‌هایی که شهدا در تاریخ اسلام داشتند، وظیفه بیداری اسلامی بود که شهادت قاسم سلیمانی نیز این بیداری اسلامی را به جامعه بخشید.  

وی اظهار داشت: قدرت نظام جمهوری اسلامی به خاطر موشک و ادوات نظامی نیست و پشتوانه مردم از ولایت عامل اصلی قدرت کشور ماست که می‌تواند در مقابل بزرگترین قدرت نظامی دنیا بایستد.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

در پاسخ به این حمله تروریستی امریکایی‌ها،  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز، چهارشنبه از شلیک چندین فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha