۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83626346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام پارلمانی روس: برخی سیاستمداران آمریکا جنون جنگ دارند

مسکو - ایرنا - رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت: برخی سیاستمداران و مقامهای آمریکایی جنون جنگ با ایران دارند.

آلکسی پوشکوف روز چهارشنبه درباره حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق که در پاسخ به ترور شهید قاسم سلیمانی و همراهانش انجام گرفت، با بیان این مطلب تصریح کرد: این اقدام ایران اجتناب ناپذیر بود.

به گفته این مقام روس، هر کس که در آمریکا تصمیم برای به شهادت رساندن سلیمانی را گرفته بود به خوبی این واقعیت را درک می کرد که این گام نخست برای آغاز جنگ بزرگ در منطقه خاورمیانه است.

پوشکوف با بیان اینکه در آمریکا سیاستمدارانی وجود دارند که جنون جنگ با ایران دارند، اظهار داشت: جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا ازجمله این افراد است که پس از ترور سلیمانی گفت که گام نخست برای سرنگونی رژیم ایران برداشته شد.

وی افزود: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ازجمله اشخاصی است که به شدت خواهان جنگ با ایران است.

رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون در پاسخ به سوالی در مورد امکان آغاز جنگ میان ایران و آمریکا گفت: همه چیز بستگی به تصمیم دونالد ترامپ دارد و همینک رئیس جمهوری آمریکا برای بمباران ایران تحت فشار شدید قرار دارد. 

پوشکوف گفت: ترامپ به تازگی گفته است که آمریکا تسلیحات پیشرفته دارد و می تواند به ایران حمله کند و اگر رئیس جمهوری امریکا عقب نشینی کند وجهه و اعتبارش مخدوش خواهد شد.

وی در همین حال احتمال اینکه آمریکا به ایران حمله نکند را بعید دانست و افزود: هر گونه اقدام در این زمینه منجر به تشدید تشنج در خاورمیانه خواهد شد.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha