۱۸ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۱۹
کد خبر: 83626860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقص خودرو عامل تاخیر در جمع‌آوری پسماندهای عفونی همدان

همدان- ایرنا- مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نقص در سیتم حمل و نقل را عامل اصلی تاخیر شرکت طرف قرارداد در جمع‌آوری پسماندهای عفونی مطب‌های این شهر عنوان کرد.

لیدا رفعتی اظهار داشت: براساس گزارش های رسیده، تعدادی از پزشکان شهر همدان از انبوه پسماند پزشکی و عملکرد شرکت طرف قرارداد برای جمع آوری پسماندهای عفونی ابراز ناراضایتی و نگرانی کرده بودند.

وی اضافه کرد: در پی این شکایت، تیم کارشناسی معاونت بهداشتی و سازمان محیط زیست استان در چند روز گذشته از شرکت یاد شده بازدید کرده و موضوع شکایت را مورد بررسی قرار دادند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: بنا بر اظهارات مسوول فنی این شرکت، در هفته گذشته سیستم حمل و نقل برای جمع آوری پسماندهای عفونی دچار مشکل شده بود و به این دلیل جمع آوری و انتقال زباله های عفونی از مطب ها صورت نگرفت.

رفعتی ادامه داد: به پیمانکار این شرکت تذکر لازم در ارتباط با مفاد قرارداد داده شد و کار جمع آوری و امحای پسماندهای عفونی از سطح مطب های طرف قرارداد دوباره آغاز شد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط اداره کل محیط زیست همدان، روزانه ۵۰۰ کیلوگرم زباله عفونی توسط مراکز درمانی و بیمارستان های استان همدان تولید می شود.

همچنین روزانه ۴۵۰ تن انواع پسماند در شهر همدان تولید می شود که اگر میانگین به ازای هر نفر روزانه ۷۰۰ گرم پسماند تولید شود، میانگین تولید آن در استان به یک هزار و ۲۰۰ تن در روز می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha