دیپلمات چینی: واکنش متقابل ایران به ترور سردار سلیمانی قابل پیش بینی بود

پکن- ایرنا- سفیر پیشین چین در ایران در واکنش به ترور سردار سلیمانی و پاسخ موشکی ایرانی به پایگاه های آمریکا در عراق گفت: واکنش متقابل ایران به ترور سردار سلیمانی خواسته مردم ایران و قابل پیش بینی بود.

«هوا لی مینگ» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورت ادامه تنش ها بین ایران و آمریکا، پایگاه های نظامی آمریکا در عراق به اهداف ایران تبدیل خواهند شد اما باید توجه کنیم که ایران به دنبال جنگ نیست.

او با بیان اینکه هیچ کشوری از تنش در خاورمیانه نفع نمی برد گفت: تشدید تنش بین آمریکا و ایران چالشی برای دو کشور است و مهار تنش ها به سود هر دو طرف است.

این دیپلمات چینی درباره آمار تلفات و خسارت های این حمله نیز گفت: آمارها متناقض است و باید منتظر اعلام نهایی از سوی دو طرف ماند هر چند آمریکایی ها گفته اند که تلفاتی نداده اند.

هوا با اشاره به پیشرفت اوضاع بعد از تنش های چند روز گذشته خاطر نشان کرد: باید منتظر شویم و ببینیم دو طرف می خواهند این اتفاق را چگونه و تا چه حدی پیش ببرند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق در واکنش به شهادت سردار سلیمانی خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha