عباس رضایی روز پنجشنبه در دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: کارآفرینی و تولید کارآفرین به معنای ایجاد تغییر، تحول و پویایی و به نوعی منشاء اثر بودن است.
وی بر ضرورت تحول در نظام آموزش عادی و عالی تاکید کرد و گفت: توسعه پایدار زمانی ممکن خواهد شد که از کاروان پیشرفت علمی عقب نمانیم و این مهم زمانی ممکن خواهد شد که نظام آموزش و پژوهش ما متحول شود.
استاندار اصفهان تصریح کرد: هیچ گاه با روشهای سنتی نمیتوانیم در توسعه علمی و پایدار کشور موفق شویم و بر این اساس باید کارآفرینی به عنوان یک اصل مهم در نظام آموزشی جدی گرفته شود.
وی همچنین یکی از مشکلات بزرگ و حلقههای گمشده نظام آموزش عادی و عالی کشور را نبود نیازسنجی در تعداد و نوع رشتههای تحصیلی و گستره آن عنوان کرد.
رضایی تاکید کرد: بارها در شورای آموزش و پرورش تاکید شده که اصفهان باید در ارائه مدلهای مختلف آموزشی الگو و سرآمد باشد.
مدرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این آیین گفت: آموزش های مهارتی در آموزش و پرورش با واقعیت های کار و ابتکار، مهارت های زندگی، تضیمن آینده و قطع وابستگی های ویرانگر پیوند خورده است.
محمد اعتدادی، گسترش مراکز آموزش مهارتی و کارآفرینی را یکی از تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این اداره کل آماده هرگونه کمک معنوی برای ایجاد این نوع مدارس است.
دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با رویکرد برنامه ریزی درسی و با بررسی نظریه ها، ابعاد و تجارب کارکردی و با حضور اساتید و صاحب نظران به مدت یک روز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
از جمله محورهای این کنفرانس را شامل فلسفه کارآفرینی در برنامه درسی دوره پیش دبستانی و دبستان، اهداف مبتنی بر کارآفرینی در برنامه درس، محتوای مبتنی بر کارآفرینی در برنامه درسی و مبانی جامعه شناختی برنامه درسی کارآفرین پیش دبستانی و دبستان، مدل های غنی سازی برنامه درسی کارآفری و جایگاه خانواده در برنامه درسی کارآفرین در دوره پیش دبستانی و دبستان است.
دستکم ۹۰۰ هزار دانشآموز اکنون در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان تحصیل میکنند.
نظر شما