۱۹ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83627774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در ژاپن برگزار شد

پکن- ایرنا- مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یادبود جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران پنجشنبه شب در محل سفارت ایران در ژاپن برگزار شد.

به گزارش ایرنا این مراسم با حضور مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن، سفرا و مقامات کشورهای مختلف از جمله ژاپن و با حضور باشکوه ایرانیان مقیم، علاقه مندان ژاپنی، مسلمانان و اتباع کشورهای مختلف و دانشجویان برگزار شد.

سفیر ایران در ژاپن در این آیین با نثار درود به روان پاک شهدای حمله تروریستی امریکا بویژه سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابوالمهندس و همچنین با عرض تسلیت به خانواده های قربانیان مراسم تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی در کرمان و بازماندگان حادثه سقوط هواپیما در تهران از حضور صمیمی و دلسوخته میهمانان عزیز در این مراسم بزرگداشت تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در روز 3 ژانویه 2020 شاهد حادثه ای بسیار تلخ ، اندوهبار و حیرت آور بودیم تصریح کرد شخصیتی از ما گرفته شد که زندگی سراسر درس و عبرت او با سال های طولانی خدمت صادقانه و بی ریا برای ایران اسلامی پیش روی ماست و او سلیمان دل ها، توسط رژیمی سراپا آلوده به جنایت و کشتار، در کنار دیگر همرزمانش برای صلح ، آرامش و امنیت ایران و جهان به شهادت رسید و از میان ما رفت.

رحمانی موحد تصریح کرد سردار سپهبد قاسم سلیمانی عمر با برکت خود را صرف مبارزه واقعی و شبانه روزی با تروریسم، افراط گرایی و دفاع جانانه برای دفاع از میهن اسلامی ایران نمود و بسان خورشیدی بر تارک تاریخ سراسر حماسی این مرز و بوم خواهد درخشید.

وی افزود: استکبار جهانی آمریکا و عواملش از تبعات این جنایت و گستاخی در امان نخواهند ماند وعده الهی است که خون مظلوم هدر نخواهد رفت و آزادیخواهان و رهروان این تفکر ، تا تحقق صلح و ثبات و آرامش کامل در منطقه و جهان ، این مسیر را ادامه خواهند داد.

در این مراسم علاوه بر سفیر ایران در ژاپن، حجت الاسلام ساوادا مدیر جامعه المصطفی و سفیر سوریه در توکیو به تشریح نقش و شخصیت شهید سلیمانی در راه مبارزه با تروریسم، داعش و گروه های تکفیری در منطقه پرداختند.



سفیر سوریه در ژاپن در این مراسم ضمن ابلاغ تسلیت رئیس جمهوری و مردم سوریه به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران گفت: شهید سلیمانی در سوریه برای مبارزه با تروریسم و شیطان بزرگ و از بین بردن داعش که برای نابودی اسلام طراحی شده بود مبارزه کرد.

او گفت: ایران و سوریه دو کشور محور مقاومت با هم متحد هستند و پیروز خواهند شد ملت سوریه از ترور سردار سپهبد سلیمانی بسیار شوکه شده است.

شعر خوانی، نوحه خوانی و مداحی از دیگر برنامه های مراسم بزرگداشت سردار سرافراز شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یادبود جانباختگان حادثه سقوط هواپیما بود.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با بیش از ۱۱۳ قطعه عکس با موضوع "حاج قاسم سلیمانی، چهره بین المللی مبارزه با تروریسم" در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت این شهید والامقام در محل سفارت کشورمان در ژاپن برپا شد.

این نمایشگاه و تصاویر مرتبط از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن تهیه و به نمایش درآمد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه ۱۸ از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق در واکنش به شهادت سردار سلیمانی خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha