۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83628929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- راهپیمایی مردم ولایت‌مدار استان سمنان در محکومیت جنایت ترور سردارسلیمانی، جریمه ۱۹ میلیارد ریالی سودجویان در ۹ پرونده قاچاق، مرگ یک نفر در حادثه معدن زغال دامغان و برگزاری مجمع هیات‌های هندبال و قایقرانی، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از چهاردهم بیستم دی ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی

سید عباس دانایی فرماندار سمنان روز پنجشنبه در نشست کانون و انجمن صنفی کارفرمایی در سالن اجتماعات فرمانداری سمنان، ابراز داشت: بلیت هواپیما برای پروازهای روزهای جمعه فرودگاه این شهر با مشارکت دفترهای مسافرتی با تخفیف ۳۰ درصدی فروخته می‌شود.

علی اکبر عرب عامری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: براساس آمار حدود ۷۵ درصد سهمیه گاز ال‌پی‌جی در شهرهای استان در قالب سوخت خودرو استفاده می‌شود که نشان از افزایش میزان مصرف این نوع سوخت است.

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: دهیاران ۲۴۰ روستا از مجموع ۲۵۷ روستای دارای دهیاری استان با نرم‌افزار مالی به کارهای خود رسیدگی می‌کنند که شفافیت و نظارت بهتر را به همراه دارد.

محمدباقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ماهانه پنج‌هزار و ۷۰۰ تن آرد یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای میان نانوانی‌های یارانه‌ای و آزادپز استان توزیع می‌شود.

راضیه شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پنج میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای احداث جاده سلامت شهمیرزاد در معاونت امور عمرانی استانداری سمنان تایید و به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شد.

احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: شیب شیروانی ۱۲۵ کیلومتر از راه‌های این استان برای کاهش تصادف‌های جاده‌ای اصلاح شد.

محمد فرزاد مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان روز دوشنبه در گفت و با ایرنا ابراز داشت: هفت هزار و ۴۸۵ نفر از روستاییان و عشایر استان در این صندوق بیمه اجتماعی عضویت فعال دارند.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پنج کانون بیماری تب برفکی دامی از ابتدای سال ۹۸ تا کنون در این استان شناسایی و مهار شده و اکنون این استان جزو استان‌های پاک کشور در شاخص این بیماری است.

علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی‌امسال پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

سهیل دانایی رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۰۰ تن بذر گندم و جو بین کشاورزان استان برای کشت پاییزه امسال توزیع شد.

سیاسی

علی دارینی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان عصر دوشنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی استان سمنان در سالن اجتماعات دادگستری ابراز داشت:  سند تدابیر و اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله با جرائم انتخاباتی در استان سمنان تدوین شد.

برگزاری آیین‌های گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سراسر استان سمنان و راهپیمایی در شهادت جانکاه سردار حاج قاسم سلیمانی و تشکر از اقدام سپاه در انتقام خون سردار در حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، مهمترین خبرهای سیاسی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی

افتتاح مرکز نوآوری گچ پالنده صاف زیرمجموعه دانشگاه علمی کاربردی با حضور مدیر پژوهش و فناوری این دانشگاه در سمنان، مهمترین خبر علمی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی

سید محمد قاسمی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۹ بوستان در شهر سمنان در دست ساخت وجود دارد که ساخت آن‌ها در افزایش چشمگیر فضای سبز این شهر موثر است.

محمود پورمعظمی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: حادثه ریزش زغال عصر دوشنبه در شرکت کک‌پزی واقع در منطقه آبرندان کلاته‌رودبار این شهرستان یک کشته در پی داشت.

رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان شنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: محکومان ۹ فقره پرونده قاچاق در این استان بیش از ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت:ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این استان یک میلیارد ریال کالای قاچاق را از یک دستگاه کامیونت در محور دامغان- سمنان کشف کردند.

سرگرد احمد حاج پروانه فرمانده انتظامی میامی روز جمعه به خبرنگاران ابراز داشت: یک خودرو با ۲.۴ تن چوب‌ قاچاق در عملیات تعقیب و گریز متوقف شد.

ناصر سلمانپور معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود روز دوشنبه گفت و گو با ایرنا، از واژگونی خودرو سمند و کشته شدن یک تن خبر داد و افزود: چهارمصدوم این حادثه با بالگرد به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شدند.

ورزش

برگزاری مجمع انتخاباتی هیات قایقرانی و اسکی روی آب استان سمنان و برگزاری مجمع انتخاباتی هیات هندبال استان سمنان، مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اخبار مرتبط