۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83629424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های دهه فجر امسال با رویکرد انسجام ملی برگزار شود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، به لزوم ضرورت توجه به انسجام ملی و گروه‌ها در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد برنامه‌های دهه فجر رنگ و بوی انتخاباتی و جناحی بگیرد.

حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در ستاد بزرگداشت دهه فجر استان با اشاره به اینکه برنامه های دهه فجر امسال باید متفاوت تر از سال گذشته برگزار شود و این موضوع دلایل مختلفی دارد، افزود: هم اکنون یکسال از بیانیه گام دوم رهبری می گذرد و در این میان، مردم، مسؤولان و گروه‌های هدف باید وارد میدان شده و در ارتباط با کارهای انجام شده توضیحات لازم را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: رهبری دربیانیه گام دوم نقشه راه را ترسیم کردند و باید برای اجرایی کردن آن، ریل گذاری لازم انجام می گرفت، که طی ۲ ماه گذشته و جلسات برگزار شده با نخبگان، حوزه، صاحبنظران گزارش ها و کارهای پراکنده ای اعلام شد اما باید این اقدامات جمع بندی و توسط یک گروه هفت نفره  هیات اندیشه ورز، قابلیت اجرایی شدن  آنها احصا شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه انسجام ملی نیز از دیگر علل تفاوت های برگزاری دهه فجر امسال است، ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی مستجاب الدعوه بود که زندگی او با شهادت پایان یافت، اما صفای باطن و عنایت خداوند بر امت به ویژه جبهه مقاومت، موجب شد شهادت ایشان خاص و مظلومانه انجام گیرد.

حجت الاسلام خاتمی با اشاربه به اینکه ترور شهید قاسم سلیمانی حتی از نگاه تحلیل گران غربی توسط آمریکایی ها نقطه قوت این کشور نیست، گفت: شهادت سپهبد سلیمانی موجب ترمیم گسست ایجاد شده در جامعه شد، گرچه برخی ها این موضوع را به نفع خودشان مصادره می کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۲۲ بهمن امسال پر شورتر برگزار شود، تاکید کرد: بر این اساس، ضروری است برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی رنگ و بوی انقلابی گرفته و برنامه های کارگروه ها ارزیابی و یک هفته بعد از پایان مراسم نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود.

حجت الاسلام خاتمی خاطر نشان کرد: سخنران ۲۲ بهمن مسال باتوجه به حساسیت های کنونی، باید فردی باشد که همگان را به انسجام، ولایت مداری و بصیرت افزایی دعوت کند و نباید  موجب گسست در جامعه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha