۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83629631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس فدراسیون: ورزشکاران نابینا کشور تنها ۱۰ سالن اختصاصی دارند

سمنان- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان با اشاره به فعالیت تنها ۱۰ سالن اختصاصی در استان‌های کشور، گفت: ورزش‌های نابینایان نیازمند سالن‌های اختصاصی است.

محمدرضا مظلومی روز شنبه در مجمع عمومی سالانه هیات نابینایان و کم بینایان استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان این استان، افزود: ورزشکاران زیر مجموعه ما تنها در ۱۰ استان دارای سالن‌های اختصاصی هستند و می‌توانند فعالیت متمرکز داشته باشند.

وی با اشاره به کمبودهای جدی هیات‌های استانی ورزش نابینایان و کم بینایان، بیان کرد: هفت استان فاقد دفترهای هیات‌ رشته‌های ورزشی است که این فدراسیون با دستورها و هماهنگی‌های لازم با وزارت ورزش و جوانان پیگیر راه‌اندازی دفاتر استانی‌ است.

مظلومی ادامه داد: نابینایان و کم‌بینایان به عنوان قشری از این جامعه مطالباتی دارند که باید به آن‌ توجه شود.

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: این جامعه ورزشی نیازمند بودجه، امکانات و تجهیزات ورزشی، نگاه و رویکرد ویژه و توجه و حمایت بیشتری نسبت به دیگر ورزشکاران هستند.

وی تاکید کرد: سالن‌های تمرینی در طول روز در اختیار ورزشکاران هیات نابینایان و کم بینایان استان‌ها قرار گیرد.

مظلومی با اشاره به ظرفیت‌های تیم ملی نابینایان و کم بینایان در رشته فوتبال و کسب عناوین برتر جهانی، ادامه داد: تیم فوتبال پنج نفره ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با شکست مقابل میزبان به مقام نایب قهرمانی رسیده بود.

وی ابراز داشت: تخصیص زمین چمن مصنوعی به ورزشکاران نابینا و کم بینا در هر استان می‌تواند جایگاه کشور را در رشته ورزشی فوتبال بیش از پیش ارتقا دهد.

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان، با اشاره به رقابت‌های پیش رو، اضافه کرد: جشنواره ورزشی برای ورزشکاران نابینا و کم بینا در چند رشته‌ در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

مظلومی یادآور شد: ورزشکاران در بخش آقایان کم بینا و نابینا در هشت رشته ورزشی فعالیت دارند که لازم است استفاده از امکانات برابر برای این قشر در استان‌ها فراهم شود.

فعالیت هیات نابینایان محدود نباشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این مجمع گفت: هیات‌های ورزشی نابینایان و کم بینایان در شهرستان‌های استان فعال شوند و نیز فعالیت‌ها در رشته‌های ورزشی این هیات استانی محدود به دو شهرستان دامغان و شاهرود نباشد.

مجتبی جانعلی، با اشاره به حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان از هیات نابینایان و کم بینایان، تصریح کرد: این اداره کل به برای علاقمندان فعال در رشته‌های تخصصی با هدف حمایت و توجه بیشتر سانس‌هایی را برای آنان اجاره می‌کند.

وی به اعتبارهای تخصیصی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان ورزش و جوانان به هیات نابینایان اشاره و خاطرنشان کرد: این اداره کل در بحث اعتباری همانند دیگر هیات‌های ورزشی به این هیات نیز کمک کرده که در صورت برنامه‌ریزی و هدفگذاری برای کسب توفیقات این حمایت‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان به نداشتن دفتر برخی هیات‎‌های شهرستان ورزش‌های نابینایان و کم بینایاناشاره کرد و یادآور شد: این اداره کل پیگیر استقرار دفاتر هیات‌های نابینایان و کم بینایان در شهرستان‌های این استان است.