آگاه‌سازی مهمترین رویکرد مقابله با اعتیاد در سمنان است

سمنان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: آگاهی‌بخشی به جامعه هدف اصلی طرح یاری‌گران زندگی با همکاری این ستاد و آموزش و پرورش استان است.

حسن ارگی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: طرح یاری‌گران زندگی در سه بخش پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب، صیانت و حمایت اجتماعی در سطح ملی تدوین و به مرحله اجرا درآمده و زنگ نمادین به زودی در مدرسه‌های استان سمنان نواخته می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای طرح یاری‌گران زندگی امضا کرده و در استان سمنان هم این طرح اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت مردمی نقشی مهم و بازدارنده در کنترل و کاهش آمار اعتیاد دارد، ابراز داشت:  حساس کردن و آگاهی بخشی به مردم در محیط‌های هدف در مقابله موثر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان بیان کرد: استان در زمینه مقابله و کشف مواد مخدر موفق عمل کرده اما برای کاهش آمار اعتیاد باید اجتماعی شدن معضل مدنظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اجتماعی شدن نیازمند همکاری و کمک دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد است و ضرورت دارد همه با وحدت و انسجام در این زمینه کمک کنند.

وی بیان کرد: زنگ مبارزه با موادمخدر در مدرسه‌های استان با اجرای طرح ملی طرح یاری‌گران زندگی به صورت نمادین نواخته ‌می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از همسرآزاری در کشور ریشه در اعتیاد دارد و همچنین ریشه ۲۵ درصد نزاع در کشور به دلیل اعتیاد است.

براساس آمار نیروی انتظامی هشت تن و ۹۷۶ کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال ۹۸ تا پایان مهر  کشف و ضبط شد.
۱۳ مرکز اقامتی میان مدت غیردولتی ترک اعتیاد، ۹۹ مرکز ترک اعتیاد با دارو،  ۶ مرکز مشاوره بیماری های رفتاری،  ۲ مرکز کاهش آسیب اعتیاد و  چهار تیم سیار کاهش آسیب اعتیاد در سمنان وجود دارد و تنها  یک مرکز اقامتی میان مدت ویژه بانوان در این استان فعال است و بیش از ۳۹ هزار نفر تحت درمان در این مراکز هستند.

اخبار مرتبط